Powered by Jasper Roberts - Blog

TÄVLING - EBAY.SE

2011-07-03 @ 17:09:00
Locktång, Macbook & ångstrykjärn- Ebay.se

Denna vecka har jag en tävling med bröllopstema i samarbete med Ebay.se där en av er läsare har chans att vinna ett presentkort värde 500 kronor på Ebay.se. Där kan ni hitta allt i från kläder och skor till elektronikprylar och presenter så det finns något för alla smaker och behov!

För att vara med och tävla ska du:
1. Gå in på Ebay.se (länk) och välja ut vilka prylar du tror kan behövas i bröllopsförberedelserna
2. Gilla Ebay's fansite Fyndjakten på Facebook (länk) samt skriva en kommentar med länkarna till prylarna du valt ut och lämna din e-postadress (den måste stå med i kommentarsfältet)

Lycka till!

Tävlingen avslutas på söndag den 10/7 klockan 23.00 och då kontaktas vinnaren via e-post

---
Vinnare blev Louise - grattis!
Kategorier: GIVE AWAY 7

Kommentarer:
#1: linn
2011-06-27 @ 23:28:46

Okej. Men en ätstörning handlar ju egentligen inte bara om vikten utan mest om vad man har för för¨hållande till maten, om man kan äta tillräckligt och varierat utan att få ångest. Merparten av alla som har en ätstörning är faktiskt normalviktiga. Det hanlar inte bara om att tex klara av att äta glass, för kompenserar man det med att äta lite mat så är det inte ett friskt beteende. Jag tycker man kan läsa genom raderna att du fortfarande inte har ett riktigt friskt förhållande till mat. För vore du frisk skulle du inte äta bantarmat. Keso, Quorn och sushi är alla väldigt kalorisnåla rätter som du säkert vet.



Du verkar vara en otrolig gullig och omtänksam tjej som bryr sig om sina läsare och av den anledningen tycker jag det är min skyldighet att vara ärlig och upplysa dig om att en hel del av dina matinlägg skapar ångest hos en del läsare. När jag läser att det enda du äter till frukost är havregryn och tinade bär då får jag ångest och känner mig själv glupsk trots att jag äter normalt. En normal frukost innehåller gröt med mjölk och macka. Jag har sett att jag inte är den enda som reagerat på dina kalorisnåla måltider. Läste nån gång att du skrev att du inte var hungrig till frukost, men är man inte det får man ju se till att äta rejält till lunch och middag.Inte bara mellanmålsmat.



Väldigt många som har ätstörningar blir vegetarianer, de säger det är för djurens skull men ofta är det bara en ursäkt för att äta extremt nyttigt.

Du kanske tycker detta är en elak kommentar, men då har du missuppfattat mig. Jag är absolut inte ute efter att vara elak, jag är bara ärlig med vad jag känner inför de jag läser på din blogg. Du får givetvis äta precis vad du vill, det är ditt val och din kropp men du kanske borde tänka lite på vad för signaler du sänder ut till dina läsare. JAg vet att många av dem är unga tjejer och jag kan tänka mig att det är fler än jag som får ångest av att läsa hur kalorisnålt du äter och hur smal du är. Jag tror faktiskt att du är en sån tjej som på riktigt vill sina läsare väl, jag tror inte att du vill att dina läsare ska må dåligt av att läsa din blogg. Så därför skrev jag detta. För att göra dig uppmärksamm på problemet. Jag tycker det är synd att folk är så timida och undviker att säga precis vad de tycker.

JAg hoppas på nått sätt att du förstår att jag skrivit denna kommentar av välmening både inför dig och dina läsare. Ibland är det svårt att se sina fallgropar och brister om ingen anna påpekar dem.För din egen skull hoppas jag också att du inte blir vegetarian för att på ett legitimt sätt "underhålla" din ätstörningar. Tankar är starkare än vad vi kan ana och de kan lätt klamra sig fast hos oss även om vi inte vill. Jag förstår att det inte skulle gå för dig att erkänna att du fortfarande har vikt/mat nojor eftersom du har en sån stor blogg. Men jag hoppas för din egen hälsas skull att du frågar dig själv hur pass frisk du är. Bara för att man friskförklarats av en vårdinstans innebär det inte att man är frisk, det kan jag av egen erfernhet efter 10 år sjukdom intyga.



I alla välmening



#2: ANNAWII ♥
2011-06-28 @ 06:50:44

Linn Jag vet exakt vad en ätstörning handlar om eftersom jag var sjuk i flera år och det är inget jag vill uppleva igen. Om man har gått igenom det jag har gjort och faktiskt lyckats att ta sig ur det är man väldigt noga med att hamna där igen. Ni ser ju kanske 1 % av vad jag äter här i bloggen och det var kanske lite olycklgit att det blev en middag som inte var så stor men jag är precis som alla andra, är jag inte superduperhungrig kan det bli en lättare måltid och så äter jag någonting igen senare på kvällen. Det är för mig normalt. Vad som inte är normalt för mig (något som jag associerar med sjukt beteende) är att ha rutiner som inte får rubbas bara för att man ska göra på ett visst sätt. Så levde jag i många år under min sjukdom och det var först när jag började lyssna på min kropp, vad den ville ha och när, jag började bli frisk och må bättre.



Nu tror jag egentligen att det spelar så stor roll vad jag skriver eftersom jag tror att du redan bestämt dig för vad du tycker och det känns så klart trist men det viktiga är i slutändan inte vad någon annan tror, utan vad jag vet. Jag vet att jag äter tillräckligt under en hel dag (jag ser till helheten och äter det jag är sugen på för stunden oavsett om det är nyttigt eller onyttigt, bara det att det oftast blir de nyttiga bilderna som hamnar i bloggen eftersom nyttig mat är snyggast att fota). Jag vet även att jag blir vegetarian på grund av etiska skäl och jag äter fortfarande mer än gärna vilt och ekologiskt kött eftersom jag vet att de djuren oftast fått leva ganska bra.



Vill även uppmärksamma dig på att jag blir lite småorolig när du skriver att du får ångest av vad andra äter. Det är inget man ska behöva ha ångest för då alla äter olika (olika mkt, olika sorters mat, på olika sätt). Behöver du skriva av dig är det bara att maila mig på: annamariaevelina@hotmail.com för jag har en hel del erfarenhet i ämnet...



Kram

#3: linn
2011-06-28 @ 15:03:09

Tack för att du tog dig tid att svara. Det var ett väldigt klokt svar och jag förstår vad du menar. Det var fel av mig att dömma dig och det ber jag om ursäkt för. Inget illa menat utan av omtanke eftersom jag såg något som jag tolkade som sjukligt. Som du säger så ser vi bara en bråkdel av vad du äter så jag tror dig när du säger att du äter tillräckligt. Huvudsaken är ju att du mår bra!!

Hoppas ni får en underbar resa till Turkiet :)

Ska fortsätta följa din blogg men kommer inte att fokusera på vad du äter och inte äter. Det är upp till dig!

#4: ANNAWII ♥
2011-06-28 @ 15:25:43

Linn Det är självklart att jag svarar på sådana kommentarer för ni läsare är viktiga för mig! Och jag förstår att många av er är måna om mig och det uppskattar jag så klart :).



Det blir kanske fel när jag bara visar vissa bilder på mat (de som är estetisk fina och oftast består av mycket grönsaker eller sushi) men samtidigt tycker jag att det är roligt att dela med mig av mer privata bilder också. Jag kommer nog att fortsätta göra det men får kanske tydliggöra mig bättre när jag lägger upp sådana bilder.



Tusen tack och kram!

#5: Therez
2011-07-08 @ 23:17:21

Jag gillar Fyndjakten redan på FB. :) Här kommer mina två tips på vad jag tror kan vara bra inför bröllopsförberedelser:



En snygg och stor filofax där man kan skriva viktiga datum, vad man ska shoppa, gästlistor och andra viktiga saker man inte får glömma.

http://viewitem.eim.ebay.se/Filofax-2011-Finsbury-Grain-Leather-Personal-Organiser/250826211620/item



Den perfekta behån som fungerar till bröllopsklänningen, en wonderbra!

http://viewitem.eim.ebay.se/Wonderbra-Ultimate-Strapless-Bra-9335-Nude-3036-B-to-F/280622087329/item



therez_garderob@hotmail.com



Nu håller jag såklart tummarna. ;)

#6: Louise
2011-07-10 @ 20:41:13

Hej Anna!



Snacka om att jag är ute i sista sekunden, men här kommer mitt bidrag!



Jag har faktiskt turen att få gå på ett sensommar bröllop i år och är väldigt tacksam för det. Bröllop är något av det underbaraste som finns och denna gången är det en nära barndomsvän som ska gifta sig med sin stora kärlek - underbart eller hur?



Jag har redan fixat det mesta inför bröllopet såsom frisör och klänning. Snacka om att min sambo skrattade åt mig när jag fann min klänning redan i januari, hela åtta månader innan bröllopet, men nu slipper jag leta som en toka efter en. Vinner jag finns det dock ett par saker jag verkligen skulle behöva:



Eftersom min klänning har väldigt djup ryggurigning behöver jag såkallad nipplecovers:

http://viewitem.eim.ebay.se/Eylure-Reusable-Stick-on-Silicone-Nipple-Covers-Pads/330453817606/item



Jag har hittat ett par fantastiskt snygga hela för en mycket billig peng som jag gärna hade velat köpa:

http://viewitem.eim.ebay.se/DEALZONE-Glitter-Closed-Toe-Platform-Heels-Gold-6-7-8-/140575223398/item



Jag gissar att skorna ovan inte är sådär super-bekväma därför hade jag tänkt att vara smart att köpa party-feets så jag klarar att dansa hela kvällen lång:

http://viewitem.eim.ebay.se/Scholl-Party-Feet-invisible-gel-blister-plasters-bnip/390327278711/item



Vinner jag presentkortet kan jag faktiskt köpa allt detta för under 500:-

Och kan därför spendera dessa 500:- som jag "sparar" på att inte köpa det för egna pengar till att köpa något alldeles extra fint som bröllopspresent!



Jag gillar fyndjakten på facebook!

Louisebrink@hotmail.se

#7: Anonym
2011-07-10 @ 21:12:10

Hej Anna!



Snacka om att jag är ute i sista sekunden, men här kommer mitt bidrag!



Jag har faktiskt turen att få gå på ett sensommar bröllop i år och är väldigt tacksam för det. Bröllop är något av det underbaraste som finns och denna gången är det en nära barndomsvän som ska gifta sig med sin stora kärlek - underbart eller hur?



Jag har redan fixat det mesta inför bröllopet såsom frisör och klänning. Snacka om att min sambo skrattade åt mig när jag fann min klänning redan i januari, hela åtta månader innan bröllopet, men nu slipper jag leta som en toka efter en. Vinner jag finns det dock ett par saker jag verkligen skulle behöva:



Eftersom min klänning har väldigt djup ryggurigning behöver jag såkallad nipplecovers:

http://viewitem.eim.ebay.se/Eylure-Reusable-Stick-on-Silicone-Nipple-Covers-Pads/330453817606/item



Jag har hittat ett par fantastiskt snygga hela för en mycket billig peng som jag gärna hade velat köpa:

http://viewitem.eim.ebay.se/DEALZONE-Glitter-Closed-Toe-Platform-Heels-Gold-6-7-8-/140575223398/item



Jag gissar att skorna ovan inte är sådär super-bekväma därför hade jag tänkt att vara smart att köpa party-feets så jag klarar att dansa hela kvällen lång:

http://viewitem.eim.ebay.se/Scholl-Party-Feet-invisible-gel-blister-plasters-bnip/390327278711/item



Vinner jag presentkortet kan jag faktiskt köpa allt detta för under 500:-

Och kan därför spendera dessa 500:- som jag "sparar" på att inte köpa det för egna pengar till att köpa något alldeles extra fint som bröllopspresent!



Jag gillar fyndjakten på facebook!

Lojsipojsi@hotmail.com



Förlåt för dubbla inlägg, men jag angav fel epostadress utav bara farten. Den adressen jag skrev ovan använder jag inte längre och har även bytt på facebook!

Min profilbild

Kontakt samarbeten: annawiiblog@gmail.com »

bloglovin

Arkiv

2024:

01 02 03

2023:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2022:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2021:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2020:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2019:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2018:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2017:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2016:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2015:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2014:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2013:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2012:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2011:

02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
RSS 2.0