Powered by Jasper Roberts - Blog

ANSWERS

2011-09-21 @ 15:14:00
♥ YTA - MODE, SKÖNHET & HÄLSA

Hur matchar du kläder?
Jag börjar oftast med ett plagg eller känsla som jag sedan utgår från när jag matchar en outfit. Jag är en riktig känslomänniska när det kommer till vad jag vill ha på mig så det där med att lägga fram kläder kvällen innan fungerar oftast inte för mig ;).

Hur får du inspiration när du klär dig?
Oftast av väder och humör men även av Lookbook (världens bästa inspirationskälla), webshoppar och bloggar. Jag försöker dock att tänka utifrån mig och kan ta en pytteliten detalj av en annan persons outfit (t.ex. hur en klänning faller) och tar sedan med det när jag klär mig. Börjar man inspireras för mycket tror jag att det är svårt att hitta sin egen personliga stil och det är viktigt för mig.

Jag behöver hjälp med att matcha, hur ska jag tänka?
Det är jättesvårt att svara på eftersom det är så individuellt. Mitt bästa tips är nog att leka loss i garderoben och prova massor av olika kombinationer. Våga matcha sånt som inte "borde" passa ihop också för det är i bland sådana mixar som blir bäst!

Snygga skor att ha till mina utsvängda jeans när det börjar bli kallare? Ska jag ha dem lite för långa och bara köra klackar till? Vad tycker du är snyggast?
Personligen tycker jag att det är snyggast att bära klackar till och att låta byxorna vara snäppet för långa. Jag tycker dock att det funkar med lägre skor till också men då måste man se till att ha rätt längd på byxorna (inte snyggt om de släpar i marken) och rätt modell på skorna så att byxorna inte bara blir en klump nedtill.

När jag går ut här i Sthlm med mina träklackar från Nelly så kollar alla väldigt mycket för klacken är så pass hög och det vrids på huvuden nästan. Har du på dig dem så ofta som på bilderna, alltså i skolan/när du shoppar/när du storhandlar etc och får du mycket kommentarer kring det?
Ja jag har på mig dem så ofta som jag visar dem och jag tror de kan dra blickarna till sig. Dock ser jag väldigt dåligt utan glasögon och använder inte linser så människor skulle kunna titta ganska mycket innan jag skulle märka det ;). Dock brukar Micke i bland skratta och säga att det är många huvuden som vänds men det är oftast inget jag lider av.

Do you prefer wearing flat shoes or high heels?
I wear heels more often than flats so I have to say heels. But I love flats to the right outfit a pair of flat boots or sandals are so much nicer than heels.

Why do you always wear the same shoe brands?
Simple answear - I love them ;).

Vilka är dina favorit butiker på nätet och affärer? Which are your favorites clothes stores?
H&M, Monki and Zara are my favorite physical stores and my favorite web shops are Nelly, Halens, Romwe, Melba, JFR and Accessora. When I want inspiration I look at Nastygal and Free people's photos because they have the best inspiration photos!

From which store do you buy your Jeffrey Campbells online?
I have the fortune to get sponsored with the most of them from Henrykole and Dopedeluxe but the pairs I bought myself are from Ebay.

Jag skulle vilja veta hur du stylar ditt hår?


Vilken är din naturliga hårfärg?
Den färgen jag har nu. På vintern blir dock hårbotten lite mörkare så i bland brukar jag lägga i några slingor för annars kan det de lite glåmigt ut där i november/december.

What is your height and weight?
I am 167 cm and when it comes to weight I honestly don't now what the number is. But I do know that I'm comfortable in my own body and I think that's more important than what the scale shows.

Tränar/motionerar du något för att kunna orka med skolan och jobb?
Jag går morgonpromenader varje dag och det är faktiskt den enda motionsformen som jag kan hålla. Jag önskar att jag var mer motiverad till att träna då jag är så extremt tunn över armarna men jag har helt enkelt noll lust till det. Förhoppningsvis får jag lust till det om några år för jag vet hur viktigt det är att bygga muskler inför ålderns höst!

♥ SKOLA, JOBB & FRAMTID

What do you do for a living?
I study graphic design full time at the university (in Sweden we get grants when we study) and I'm also working at Halens with marketing. And I guess you can count my blog too because I'm putting down a lot of work on it and I get a little salary every month.

Hur ser en vanlig skol/arbetsdag ut för dig?
Det finns inga sådana dagar för mig utan mina dagar ser väldigt olika ut (som för de flesta som pluggar på universitet). Men de dagar jag har föreläsningar går jag i skola mellan 9-12 och därefter blir det oftast lite jobb och plugg.

Och en ledig dag, hur spenderar du den helst?
Jag älskar när jag och Micke är lediga tillsammans och då brukar vi äta mysfrukost i soffan, ta en långpromenad, äta lunch ute och bara mysa. För mig behövs det inte så mycket mer för kärlek och god mat kommer man långt med ;).

Vad har du för plugg-tips?
Vänta inte på "plugglusten" utan ta tag i skolan i tid. I bland kommer inte motivationen av sig själv utan man måste sätta i gång den genom att börja skriva eller läsa. Jag tror även att det är viktigt att variera teori med praktiska och mer keativa saker så se till att ta pauser då du gör något helt annat (och glöm inte bort fikapauserna ;).

Kan du tänka dig att flytta till Stockholm om du får jobb där? Kommer Micke flytta med då?
Vi får se vad framtiden har att erbjuda och blir det Stockholm flyttar vi så klart tillsammans, utan Micke skulle Sthlm äta mig levande ;). Troligtvis kan det bli en flytt ner under en period men jag är nästan helt 100 på att vi flyttar tillbaka till Umeå sen för det är här "hemma" är.

Jag undrar varför du inte längre jobbar med Bohemian Luxury?
Åh vad bra att denna fråga kom! Jag har glömt bort att gå ut med att jag klivit av BL i bloggen så nu blir det officiellt även här. Jag klev av BL redan i våras då jag kände att vi had eolika visioner och jag var redo för något nytt. Det var absolut inget dramatiskt så vi skildes åt som vänner och jag hjälpte även till att styla bikiniplåtningen. Det känns som ett väldigt klokt beslut då jag inte ångrat det en sekund och när suget efter smycken kommer kan jag alltid cykla och hälsa på dem som i dag.

Vilka yrken skulle du absolut inte kunna tänka att arbeta med?
Yrkesmilitär. Av den enkla anledningen att jag varken tror på krig eller vapen.

Vart är du om ca 5 år? Alltså, hur ser ditt liv ut då tror du?
Det är en svår fråga då jag inte har någon aning eftersom jag inte vet vad framtiden har att erbjuda. Förhoppningsvis jobbar jag med något jag brinner för, är fortfarande tillsammans med älskade Micke och är lycklig. Något mer kan jag nog inte säga eftersom jag inte planerar så långt fram (jag är student så jag tänker en termin framåt ;) och jag vill inte göra det heller eftersom jag tror man begränsar sig då.

KÄRLEK
I hur många år har du och Micke varit tillsammans?
I hela 9½ år nu!

Man ser aldrig förlovningsringen längre, är det för att bilderna är spegelvända eller passar den inte ihop med övriga smycken?
Nu kommer säkert någon av mina trogna läsare som följt med mig ett bra tag att säga "vad var det jag sa!" (många hade åsikter om mitt val av ring ;) men jag erkänner, ringen är lite för stor för min smak i dag. Jag funderar dock på att köpa en till förlovningsring i en nättare flätad modell så att jag kan variera mig mellan dem.

Jag undrar om du och Micke funderar på att skaffa barn i framtiden och i så fall när? Om ni gör det, undrar jag vad du vill att de ska heta?
Det är än så länge inget vi planerat men om vi får barn i framtiden kommer vi att bli superglada (annars får vi vara glada att vi har Hannas och Mange och Elins underbara ungar i våra liv)! När det kommer till namn har Micke redan bestämt killnamn (Mauritz) så jag har blivit lovad att få bestämma namn om det skulle bli en tös. Jag har några namn på lut som Miranda och Vanessa men framtiden får utvisa om vi får barn och vad det blir i så fall.

Do you have any idea about the wedding? Are you going to get married soon?
No wedding planned, maybe if we win a trip to Vegas and can do it in "Elvis style" ;).

♥ ÖVRIGT
Vilka är dina top 5 favoritbloggar genom tiderna?
Oj vilken svår fråga! Jag är ju en äkta bloggnörd som bloggat i över sex år och som dessutom läser enormt många bloggar så jag har MÅNGA favoriter. Tre bloggar som jag följt länge och som dessutom är fina vänner är EnglaEmma och Therez och tre nya favoriter är AlexandraBethany Struble och "The native fox". Kom dock ihåg att jag har så många fler favoriter så har din blogg inte blivit nämnd betyder det inte att den inte är en favorit!

How many languges do you speak?
I only speak swedish and english, wish I could speak one more!

Which country have you visited?
Turkey, Finland, Denmark, England, USA, Bulgaria, Italy, Switzerland and Greece.

När kommer du till Kalmar?
Bjuder du på sovplats och en rolig helg så kanske jag, Therez och Emma gör en road trip ner ;).

Vad anser du om rökning?
Jag tycker att det är upp till var och en att välja om de vill röka eller inte, så länge de har åldern inne. Själv rökte jag när jag var yngre men slutade för flera år sedan (kan dock röka en cigarett när vi är ute på krogen men skulle aldrig göra det annars).

Berätta något om dig som vi inte vet!
Jag är kanske världens jobbigaste människa på morgonen, i alla fall om man är morgontrött. Micke orkar knappt med mig mellan 06.00-10.00 för jag har överskottsenergi * 100 så jag studsar mer eller mindre runt och pratar tre gånger så fort som i vanliga fall ;)

Vilken tid går du upp på morgonen samt går och lägger dig på kvällen?
Jag är lite "speciell" enligt mina vänner för jag vaknar runt 6 på morgonen och går och lägger mig vid 00-01. Inte så bra med tanke på att jag pysslar med så mycket saker men jag kan helt enkelt inte sova ut hur mycket jag än vill!

När går du upp på morgonen, veckodagar och helger? Och vad hinner du med på morgonen? Är du en person som hinner sitta ned och äta en ordentlig frukost och läsa, eller är du en sådan person som snoozar in i det sista och sedan får stressa ihjäl sig?
Jag vaknar tyvärr oftast vid sex-tiden oavsett om jag vill det eller inte och lyckas jag sova längre än sju är det sovmorgon för mig. Det är dock rätt skönt att vara en morgonmänniska för jag hinner oftast jobba undan en hel del på morgonen samt äta frukost och göra mig i ordning i lugn och ro. Det där med att snooza gör jag anske en gång per år för jag tycker det är självplågeri haha ;).

Om du hade obegränsad tillgång till pengar, vilka tre saker skulle du köpa/göra då?
Köpa en Chanelväska och en Hermé Birkin... eller inte ;). Om jag hade obegränsat med pengar skulle jag så klart lägga de pengarna på att få världen på rätt köl igen. Jag skulle inte tillåta ett enda till barn att dö av svält, ingen skulle behöva leva i fattigdom och jag skulle göra allt i min makt för att försöka skapa demokratiska system i alla länder. Sedan skulle jag även hjälpa nära och kära med saker de är i behov av och köpa ett gäng resor till mig och Micke (Berlin, Moskva, NY och San Fransisco skulle få sig ett besök av oss).
Vad använder du för kamera och objektiv? Du får alltid så fina bilder med den oskarpa bakgrunden och skärpan på dig, hur gör du?
Vi använder en Canon EOS 50D, Canon EF 50mm 1,8f till alla bilder i bloggen. Till våra outfitbilder använder Micke en ljusmätningsmetod som kallas utsnittsmätning och så använder han sig så klart av bländaren för att få fokus på mig/plagg och oskärpa runt omkring. Vi efteredigerar aldrig ljus, färger och skärpa (möjligtvis att jag i så fall drar ner skärpan haha) så jag kan varmt rekommendera ljusmätningsmetoden för jämför man två bilder med och utan den är det enorm skillnad!

♥ TUSEN TACK TILL ALLA ER SOM STÄLLT FRÅGOR!
Kategorier: Q/A 30

Kommentarer:
#1: Juliane
2011-09-21 @ 15:31:50

I don't understand everything but you were sooo cute at the video!

#2: ANNAWII ♥
2011-09-21 @ 15:33:03

Juliane awww cutie :)

#3: INGRID W
2011-09-21 @ 15:38:40

jag blir så glad när jag läser allt.. för jag får svar på så mycket av mina funderingar i livet! Tack snälla du <3

#4: ANNAWII ♥
2011-09-21 @ 15:40:11

INGRID W hihi sötis :)

#5: Emma says style, love & rock and roll.
2011-09-21 @ 15:43:32

fina answears, men språkpolis och din vän så måste du ändra till answers, genast! ;] Hihi. (och hallå, vem har inte ditt och mitt schema med tidiga morgnar och sena kvällar?! annars hinner man ju inte med allting, hihi) Önskar att jag jobbade mindre i veckan men vi får se om vi styr något på söndag iaf. Nu back to work. Kram vännen!

#6: ANNAWII ♥
2011-09-21 @ 15:46:15

Emma haha bra där!



Nej jag skulle nog aldrig hinna med allt om jag inte klev upp så tidigt som jag gör. Tack vare det får jag tid att hinna hänga med Micke på kvällen och det är viktigare än sovmorgnar :)

#7: Alexandra
2011-09-21 @ 16:00:39

Finaste, tack du gjorde precis min dag!



ps. jag sparkar ut sambon vilken helg som helst så att ni vackra damer får plats :)



KRAM

#8: ANNAWII ♥
2011-09-21 @ 16:04:16

Alexandra Är bara ärlig, inte så lätt att komma in på min bloggtopplista då jag läser så många men du är grym då du känns personlig men ändå profsig :).



hihi låter bra!! Kram

#9: Åsa
2011-09-21 @ 16:30:31

Tack för svar finis! Det var trevligt att läsa allting. Fick lite mer svar på andra små funderingar. :)

Du är verkligen en fin och varm människa med humor och huvudet på skaft.

Kram du underbara!

#10: sally
2011-09-21 @ 16:44:44

Jättefin blogg med snygga outfits! :)

#11: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-09-21 @ 17:25:57

mn hörru då är du ju visst lång, som jag trodde..du som försökte få det att låta som du var kort när jag skrev nåt i somras om din längd ;)



kram på dig finis

#12: ANNAWII ♥
2011-09-21 @ 17:52:27

Åsa Gulle du! Det är du med vännen! Kram

#13: ANNAWII ♥
2011-09-21 @ 17:52:39

Sally Tusen tack!

#14: ANNAWII ♥
2011-09-21 @ 17:54:04

* Garderobsgrubbel&Byråbekymmer* Jag har väl den typiska normallängden, varken kort eller lång, på dig lät det som att jag var två meter lång hihi

#15: Louisefoto
2011-09-21 @ 18:26:57

Jätte bra svar.

Fick veta väldigt mycket :)

#16: ANNAWII ♥
2011-09-21 @ 19:21:57

Louise Åh vad bra!

#17: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-09-21 @ 19:33:00

men du vet jag är knappa 157 så alla över 160 cm är långa för mig =)



#18: ANNAWII ♥
2011-09-21 @ 19:34:54

Anna hihi jo det förstår jag men jag utgick ju från min synvinkel och jag är i ärlighetens namn inte särskilt lång alls.

#19: ANNA
2011-09-21 @ 21:22:55

Kul läsning!

#20: Laura
2011-09-21 @ 22:01:18

Vilken kul läsning! Var faktiskt en del man inte visste trots att jag läst din blogg i snart 6 år (galet haha!) :). Keep up the good work med allt, du är verkligen en inspirationskälla på så många sätt!

#21: ANNAWII ♥
2011-09-21 @ 23:04:20

Anna :)

#22: ANNAWII ♥
2011-09-21 @ 23:04:56

Laura Nej vad kul att det var det! Kram finaste du! Du inspirerar också snygging! Kram

#23: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-09-22 @ 07:27:04

Fast för mig är ju du det, tänk då hur kort jag är om du tycker att du själv är kort =)

#24: ANNAWII ♥
2011-09-22 @ 07:40:29

Anna Ja allt är ju relativt, man utgår ju från sig själ, så klart :)

#25: Ida
2011-09-22 @ 10:24:06

Åh, så roligt att läsa! Mysigt att ni varit tillsammans så länge :) Han är verkligen grym att ta dina outfitbilder, blir så fina!

Nu ska jag spana in din lock-video, det var nämligen vad jag skulle fråga dig om hade jag tänkt :)



Kram!

#26: ANNAWII ♥
2011-09-22 @ 10:29:30

Ida Han är verkligen världens bästa på alla sätt och vis :). Kram sötis

#27: sandra
2011-09-22 @ 16:35:21

Du har bra svar på alla frågor!För en gång skull trevligt att läsa ett nyanserat och ärligt svar på rökning. Jag är så trött på bloggare och folk som blir aggressiva och säger att dom hatar rökare och rökning och att alla rökare är dumma i huvudet. Trots detta så är det många av dem som feströker eller röker på bilder för att det ser snyggt ut (hm.. dubbelmoral!).

#28: ANNAWII ♥
2011-09-22 @ 16:58:54

Sandra Tack fina du!



Nej sådant pysslar jag inte med, det är upp till var och en om de vill röka och jag har vänner som röker och är världens smartaste och klokaste människor ändå. Man är inte dum i huvudet bara för att man har en last (vem har inte det?). Dock skulle jag inte lägga upp bilder på mig själv där jag röker i bloggen eftersom jag vill föregå med gott exempel men jag röker oftast en och annan cigarett när jag festar, inte bra men tyvärr är man ju inte mer än människa haha ;).



Kram

#29: Ellens tankar om mode
2011-09-26 @ 12:47:39

Kan du visa en bild pa förlovningsringen?

#30: ANNAWII ♥
2011-09-26 @ 12:59:46

Googlade fram en bild på den hihi: http://annawii.devote.se/blogs/4639041/kvaellens--valborg.htm

Min profilbild

Kontakt samarbeten: annawiiblog@gmail.com »

bloglovin

Arkiv

2024:

01 02 03 04

2023:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2022:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2021:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2020:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2019:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2018:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2017:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2016:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2015:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2014:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2013:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2012:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2011:

02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
RSS 2.0