Powered by Jasper Roberts - Blog

MY ANSWERS...

2012-03-07 @ 13:22:00
BLOGGEN

Varför började du blogga/den här bloggen?
Jag började blogga för 7 år sedan och då var det mer som en dagbok där jag skrev om allt i från min vardag och mode till mer personliga saker. Det var som ett "andningshål" där jag kunde ventilera mina tankar och känslor och få respons på dem.

När du startade bloggen hur många besökare ville du ungefär ha då?
Jag startade min blogg för 7 år sedan och då hade inte bloggandet slagit igenom så jag hade inga förväntningar eller önskemål på läsarantal. I dag är det en helt annan sak och min dröm vore att nå ut till fler i hela världen men ett steg i taget ;).

Hur många läsare har du? 
Just nu ligger jag mellan ca: 2 800- 4 000 unika läsare per dag, i bland lite mindre och i bland lite mer.

Hur många läsare har du haft som mest?
För inte så länge sedan slog jag mitt besöksrekord och då klickade hela 5 083 unika läsare sig in här. Det var riktigt häftigt!

Vad har du för tips till dina läsare hur man ska få högre statistik?
A och o för mig när jag läser bloggar är att det finns något som gör dem unika och att de håller en viss kvalité. Det behöver absolut inte vara perfekta bilder men jag ser gärna att det finns en röd tråd genom hela bloggen och att texterna är hyfsat välskrivna. Sedan är en snygg och clean design också rätt viktigt så att fokus hamnar på just inläggen och inte på själva designen.

Har du något tips till att få till en bra och snygg blogg?
En enkel men snygg design, gärna egna bilder (de behöver inte vara perfekta men ha gärna en tanke med bilderna) och hitta något som är "du". Oavsett vilken typ av blogg man skriver är det roligt om det finns något personligt och unikt i den för då stannar läsarna eftersom de blir nyfikna!

Hur blev din blogg känd?
Jag skulle inte säga att min blogg är känd men den har växt det senaste året på grund av flera faktorer. Flytten från Devote till Blogg.se är en av dem (här satsar de mer på mig) och även att jag börjat bli större utomlands tack vare Lookbook, Twitter, Tumblr och Fashiolista.

Hur kunde du hamna på blogg.se/stil?
Det var Blogg.se som ville ha mig där och efter att ha träffat fina Sophie på ett möte i Stockholm i somras blev både jag och Therez helsålda på konceptet och på den vägen är det.

Dina top 3 bloggar?
Oj vilken svår fråga, jag läser enormt många bloggar (alla i länklistan plus ca: 20-40 till)! Men då säger jag tre vänner som bloggar: HannaEmma och Therez. Jag kikar in på deras bloggar dagligen eftersom vi inte alltid kan ses och jag då vill hålla mig uppdaterad på deras liv. I övrigt gillar jag även EnglaThereseChiara och Tuula väldigt mycket.

I'm interested do you have favorite blogger( boy or girl)and favorite look of (him or her)?
Two of my favorite fashion bloggers are Chiara and Jessica and I love these looks - Chiara, Jessica.

När du har fått hem ett paket med en blus, jeans, skor m.m skriver du nästan alltid (gåva) efter. Hur kan nästan allt du får hem vara gåvor?
Jag har haft en enorm tur och har nästan enbart långsiktiga samarbeten med mina samarbetspartners eftersom de vet att jag är ärlig och tar fina bilder. Inga av mina samarbetspartners har något emot att jag skriver ut att det är gåvor och får jag inte göra det samarbetar jag inte med dem.

Jag undrar hur det är när man får gåvor från olika företag, ska man uppge det på något vis, måste man skriva gåva om det är en gåva eller hur funkar det?
För mig, som har läst mediejuridik, är det viktigt att skriva ut när något är en gåva. Jag vill inte på något sätt lura er för jag har en enorm respekt för alla mina läsare och tycker att ni förtjänar att se hela bilden när jag skriver om saker jag fått.

Tjänar du pengar på bloggen? Om du gör det, hur?
Ja, jag har lön från Blogg.se så det är så jag tjänar pengar. Jag behöver inte använda mig av affliatelänkar eller köpta inlägg och det känns väldigt skönt!

Hur tacklar du elaka kommentarer? Blir du ledsen när du får sådana?
Jag blev betydligt mer ledsen förr och i dag gör de mig inte ledsen men däremot irriterad. Jag kan inte förstå varför vissa människor har ett behov av att trycka ner andra för det är så långt i från hur jag är man kan komma. Men i stället för att gå och irritera mig har jag faktiskt blivit benhård med elaka kommentarer och tar bort dem direkt plus spärrar IP-numret och det har hjälpt enormt mycket!

Hur har du fått din blogg så bra?
Först och främst, stort tack!! Min blogg är min största hobby så jag lägger ner enormt mycket tid och jag tycker att alla delar är roliga! Allt i från att fota och filma till att skriva och sätta ihop kollage och när man tycker att något är kul syns det oftast utåt.

MODE & STIL

Vad är vårens "måste ha-plagg" enligt dig?
För min del är ett par mintgröna stuprörsjeans ett "måste " men det finns inget universalt "måste ha"-plagg som passar alla.

Hetaste vårtrenden?
I mina ögon - pastellfärger, slitna jeansshorts och virkade överdelar!

Snygga hattar till våren?
Personligen så föredrar jag slokhattar i såväl filtmaterial som halmliknande material. De är tidlösa och passar extra bra på sommaren!

Vilka plagg anser du att man måste ha i garderoben? Tips på basplagg?
Det finns inga "måsten" som gäller för alla eftersom det beror på stil och smak men ett par sköna skor bör väl alla ha och gärna ett par jeans som sitter bra och som man trivs i. Sedan får man försöka sätta ihop en basgarderob som passar ens egen smak, stil och liv. Själv ha jag en smått galen basgarderob men det är ju för att jag älskar allt som sticker ut och knappt använder traditionella basplagg.

Favoritplagg?
Supersvår fråga då jag ahr så många favoriter men min guldpaljettkofta från Valerie använder jag ofta så jag svarar den, och mina turkosa jeans ;).

Jeans, shorts, byxor, kjol eller klänning vilket är bäst?
Allt är bra så jag kan inte säga ett plagg, sorry!

What kind of clothes, you most like? Dresses or jeans and T-shirt?
I love dresses but I also like skinny jeans if you wear them to high heels and a chic top so I must say both.

Vad tycker du om att gå i shorts?
Hihi ja det är skönt, precis som byxor, kjolar m.m.

Vilka klackskor är du nöjd med?
Jag gillar de flesta i min garderob så mitt svar blir väl nästan alla jag har.

Vad tycker du om Acnes skor?
De är supersnygga och balla men oftast lite för "tuffa/coola" för min stil

Mössa eller hårband?
Hårband, det funkar både viner- och sommartid och känns mer "jag" än mössa.

Vad tycker du om kläder me sjärnor på?
Det är superfint! Skulle faktiskt vilja ha en skir klänning med stjärnor på till sommaren!

Favoritfärg på kläder?
Just nu - mintgrönt och pastellila men jag gillar även vitt, guld och nudefärger.

Who is your favorite designer?
I really like brands with a bohemian twist so instead of naming a designer I will name a few brand that i really like- Sass & Bide, Haute Hippie, Isabel Marant, Valerie, Rachel Zoe and One teaspoon.

Favoritstil?
Den romantiskt bohemiska, otippat svar va? ;)

Vilken är din favoritaffär?
Jag måste väl nästan säga H&M eftersom det är där jag shoppar mest hii.

Jag undrar i vilka butiker du helst shoppar och var du hittar alla dina fina ringar någonstans?
Jag shoppar gärna på H&M, Monki, Nelly.com, Asos.com, Romwe.com m.m. Mina ringar kommer från massor av olika ställen så spana in mina outfitbilder här så ser du vart de kommer ifrån :).

Har du tröttnat på gina tricots kläder?
Nej, men på deras urusla service när man beställer online (beställ inte därifrån för deras hemsida är hemsk och servicen likaså, jag har nästan gett upp hoppet om att få tillbaka mina pengar för ett par jeans jag beställde). Tur att personalen i butiken är så trevlig annars skulle jag bojkotta GT för gott!

Har du nått tips på hur jag ska kunna bära upp lite sötare plagg utan att det blir för mycket om du förstår vad jag menar?
Antingen så kör du "sött möter salt" och matchar ett sött plagg med skinnjacka (gärna fusk ;) och boots eller så gör du som jag och går "all in". Överdriver man det söta blir det oftast lite roligare och faktiskt coolare än om man inte går hela vägen. Titta bara österut så kan du får massor av inspiration på hur sött + sött + sött blir ballt!

I just wanted to ask you, because I know you are from Sweden if it's not too cold there for the outfits you use to wear. It's always like it's spring or summer time there.. your thights are so thin and skirts are so short?
It is still winter here and all the clothes I show in my outfit photos are the clothes I wear inside. I always wear a warm coat/jacket plus a pair of boots outside :).

Hur gör du för att se så snygg ut när det är så kallt? Jag försöker men det slutar alltid med att jag har mössa, vantar, tjocktröja och full mundering = inte så tjusigt! Hur gör du? Byter du om när du väl är framme i skolan?
Jag ser ut som en liten Michelingubbe utomhus och det gör mig inte något alls. När jag väl kommer till skolan kläder jag bara av mig till min outfit och byter skor om jag orkar (om det är kyligt behåller jag dock promenadbootsen på).

Hur mycket pengar lägger du på shopping per månad?
Mellan 1000-1500 kronor skulle jag tippa på en vanlig månad.

Tycker du inte det är dyrt med tullavgift för skor?
Jag köper inte skor från länder utanför EU så ofta men när jag gör det blir slutpriset oftast billigare än i Sverige så nej, det tycker jag inte.

Kan du ge smarta och ekonomiska tips hur jag förnyar min garderob?
Absolut! 1. Satsa på nya accessoarer i stället för på nya kläder då det oftast går att fynda fina accessoarer till bra priser. 2. Second hand. 3. Reorna - inte bara de vanliga utan spana även efter olika webshoppars reor (Asos, Topshop, Nelly m.fl) för där brukar man kunna fynda. 4. DIY - de flesta plagg går att göra om med enkla medel så lek loss med de saker du redan har och piffa upp dem med nitar, spets, jeansdetaljer m.m.

Hur fann du fram till din stil? Har du några tips på hur man gör?
Det var en process som tog många år och den har vuxit fram i och med att jag utvecklats och blivit mer självsäker. Det viktigaste är väl att ha kul och att verkligen våga bära det man tycker fint i stället för att anpassa sig.

Hittar du inspiration till dina outfits från andra bloggar eller är din stil bara du?
Jag kan självklart bli inspirerad av andra men det finns inte så många bloggare där ute som har likadan stil som mig så oftast ploppar det bara upp en idé på en outfit i mitt huvud och så kör jag på den. Har jag dock noll inspiration brukar jag klicka in mig på Lookbooks "HOT"-sida och kika efter inspiration för där finns det alltid något att inspireras av.

Vad börjar du med när du sätter ihop en outfit? Hur går du till väga?
Jag börjar oftast med en känsla, färg, låt eller ett plagg och utgår från den/det. Det går oftast ganska snabbt då jag tycker att det är kul så mitt problem är inte att komma på outfits utan att få tid att bära alla outfits jag kommer på haha ;).

Hur vet du vilka ringar som passar till vilka kläder?
Jag går på magkänsla och på vad jag tycker är snyggt till respektive outfit. Jag försöker oftast fånga upp en färg i outfiten eftersom jag gillar ringar med stenar.

Hur har din stil förändrats genom åren?
Jag har blivit betydligt mer modig och i dag vågar jag klä mig exakt efter eget tycke och smak i stället för att försöka smälta in i mängden.

Var får du din kläd- och sminkinspiration irån?
Vädret, Lookbook, bloggar, omgivningen, musik, kändisar, min egen garderob m.m.

Vilket plagg/typ av plagg/ accessoar skulle du aldrig ha på dig?
Päls, piratbyxor och loafers i dagsläget.

Vilken affär skulle du ALDRIG handla på?
En pälsbutik, vad skulle jag köpa där?

Vart kan man hitta virkade linnen, västar, klänningar m.m?
H&M, Topshop.com, Romwe.com, Chicwish.com, Drezz.se, Ebay, Creativelounge.se m.fl.

Jag letar efter snygga grå jeans, har du några tips på vart man kan hitta det?
Spana in kedjorna plus Nelly.com, Topshop.com, Asos.com, Bubbleroom.se m.fl. De bör ha massor av snygga alternativ!

Vart har du köpt strumpbyxorna med prickar på som du använder så flitigt?
De är från Kappahl och verkar tyvärr vara slutsålda överallt. Om någon (som inte klagar på att jag alltid har likadana) hittat någon butik med sådana inne får ni gärna köpa ett par stycken åt mig så för jag över pengar!

Var har du köpt dina runda solglasögon? Har du några andra runda solisar och vart har du köpt dem (visa gärna bild)?
De är från H&M Trend (inköpta förra sommaren) och är faktiskt de enda helt runda solglasögon jag har.

Vart har du köpt den galet snygga toppen på bilden till det här inlägget? Kan det vara så att det är en baddräkt kanske?
Japp det är en baddräkt från H&M:s förra sommarkollektion och det är en storfavorit :).

Jag undrar om du har tips på klänningar som man kan ha på bal?
Spana in här!

Du skrev mycket om nåt italienskt märke, Lucmi eller nåt sånt tror jag de hette, som du hade nåt samarbete med. Även Engla var väl med tror jag? Vad händer/hände med det samarbetet?
Jag vet faktiskt inte riktigt vad som har hänt då varken jag eller Engla hört av dem på flera månader. Vi höll vår del men sedan slutade de höra av sig (lärdom av det: skriv kontrakt innan du lägger ner 40-50 timmars jobb på något). Jag har försökt kontakta dem för jag är orolig att något har hänt men har inte fått något svar så jag kan inte svara bättre än så på din fråga. 

HÅR & SKÖNHET

Är det ditt äkta hår?
Japps det är helt och hållet mitt eget hår, har aldrig provat löshår.

Farger du håret ditt eller er det naturlig? Do you die your hair?
My hair color are pretty natural at the moment. Last time a made highlights was 1,5 years ago so you can't see so much of them now.

Har du haft andra hårfärger tidigare?
Ja , jag har haft rött, brunrött, brun, mörkbrunt och av misstag grönskimrande hihi ;).

Vill du färga ditt hår?
Nej! Skulle kunna tänka mig att slinga hårbotten nu men det känns ätt onödigt då mitt hår blir superblont på sommaren.

How many times do you have it cut?
I cut my hair myself these days so I cut maybe 1-2 centimeters 2-3 times a year depending on how it looks.

Hvilken bølgetang bruker du på håret?
En lite tjockare variant från Wella professional, tror den är 32 mm :).

Hur lockar du ditt hår sådär fint?
Här kan du se några filmer och det kommer en ny snart, måste bara klippa ihop den!

Hur får du ditt hår så fint!?
Jag lockar håret varje dag och det är kanske inte det bästa men det blir fint i alla fall hihi ;).

Använder du några speciella produkter för att få till hår så långt och fint?
Nopes! Använder bara schampo (har slutat med balsam) och hårspray.

Har du något tips hur jag kan få mitt hår längre? Vad gjorde du för att få ditt hår så långt?
Mitt hår blev bara så långt och jag har haft den här längden i över 10 år. Mitt bästa tips är dock att klippa sig max en gång per år, tvätta håret max 3 ggr i veckan och färga/blondera/slinga det INTE! Sedan är det även viktigt att äta bra mat för insidan syns oftast utåt på naglar, hår och hy.

Med tanke på din GALET fina hy så tänkte jag fråga om hur du sköter den?
Jag sköter den som man absolut inte ska ;). Jag tvättar ansiktet med tvål varje kväll och smörjer sedan in huden med Niveas plåtburkssalva och på morgonen sköljer jag ansiktet i kallvaten och smörjer med salvan. Jag vet att alla som jobbar med hudvård skakar på sina huvuden nu men det fungerar för mig och är rutiner jag faktiskt kan hålla utan att slarva med.

MAT, KROPP & HÄLSA

Hur lång är du och hur mycket väger du?
Jag är 167 cm lång och min vikt är något jag valt att inte skriva ut i bloggen eftersom jag tror att sådant kan sätta griller i andras huvuden. Det viktiga är att jag har ett hälsosamt BMI och en kropp som funksr som den ska.

Hur mycket tränar du?
Jag tränar ingenting men går en promenad på ca: 30 minuter (1 timme om det är fint väder och jag har sällskap) vaje dag. Mina ben är absolut inte finare än någon annans men jag vet hur jag ska klä mig för att få dem att se riktigt långa och slanka ut (kortkort och höga klackar ;).

Vad är din favoritfrukt och hur ofta äter du frukt?
Jag äter frukt och bär dagligen och är en liten periodare. Just nu gillar jag banan, jordgubbar, blåbär och mango lite extra eftersom det påminner mig om sommaren.

Favoritmaträtt?
Vegetarisk sushi, spaghetti med min hemmagjorda qornfärssås, allt pappa gör, mammas lasagne, min hemmagjorda thaigryta med mycket ingefära i och Tajmahals vegetarisk masala!

Jag undrar vad du har för förhållande till ätstörningen idag? Hur stor plats tar den i ditt liv och hur har du gått tillväga för att bekämpa den?
Jag gick i terapi i många år och till slut lyckades vi mota undan den lilla matdjävulen som satt på axeln. Den kan självklart komma tillbaka även i dag men det är inte alls som förr och jag vet att det den har fel i dag i stället för att tro på den som jag gjorde när jag var sjuk. Dock är jag inte som jag var innan jag fick ätstörningen utan jag får kämpa under vissa perioder och har lätt att gå ner i vikt när livet är stressigt men det viktiga är att jag är medveten om det och kan göra något åt saken. Kom ihåg det om ni börjar mixtra med maten, att det är vääääääldigt mycket jobb med att bli frisk och att sedan hålla sig frisk genom livet. Det är INTE värt det!

PERSONLIGT

Jag undrar om du har haft en livskris någon gång?
Det beror på vad man menar med livskris men jag har haft jobbiga perioder då det känts som att allt bara varit fel. Som tur är gör de perioderna en starkare och i dag känner jag mig väldigt nöjd trots att min framtid är väldigt oviss.

Hade du velat bo i ett annat land eller stad?
Oja! Gärna i ett annat land som t.ex. London för jag gillar europeiska storstäder.

Vilken "typ" var du i högstadiet/gymnasiet?
Jag var ett litet busfrö men ett osäkert sådant. Som tur är växte jag upp och skärpte till mig plus skaffade mig en självkänsla.

Favoritfärg?
Jag har flera favoritfärger men just nu är nog lavendel favoriten, tycker det är så fint med pastellila!

Hur gammal är du?
28 år.

Har du något husdjur?
Inget hemma hos oss eftersom Micke är allergisk men jag räknar mina föräldrars lilla katt Iris som min med.

Gillar du hästar?
Ja, jag tycker att det är ett otroligt vackert djur och jag har en enorm respekt för dem.

Har du någonsin tagit en ridlektion?
Nej, men jag har testat att rida när jag var liten. Det är dock inget för mig då jag är sjukligt höjdrädd haha ;).

Vart skulle du helst vilja bo (tänk dig att du kan prata alla möjliga språk flytande så du inte behöver tänka på det där med att man ska kunna språket)?
Jag skulle kunna tänka mig att bo nästan var som helst där det är varmt men Australien vore ju soft och så även Sydfrankrike, Grekland och Italien. Sedan älskar jag även London så trots regnet skulle jag kunna tänka mig att bo där.

Vad är ditt absoluta drömköp?
En lägenhet eller ett hus!

Andvänder du klocka på armen eller mobilen?
Mobilen.

INTRESSEN/FRITID/FILM/MUSIK
Do you like going to the cinema?
No, I actually prefer to watch movies at home because I always fall asleep at the cinema hihi ;).

What kind of films you like?
I like documentaries and movies that are based on true stories, not a big fan of romcoms and traditional american comedies.

Vad har du för fritidsintressen? How do you spending your free time?
Blogga (haha ;), hänga med vänner, resa, pyssla, sy m.m.

Favoritlåt/artist?
Just nu är jag smått kär i Dolly Partons "Why'd you come in here lookin' like that" och The Beatles "Here comes the sun". Världen bästa "feel good"-låtar!

Vilken musik lyssnar du på ? 
Hiphop, The Beatles, Lennon, Amy Winehouse, Dolly paton, Johnny Cash, Bob Dylan m.fl.

Vad tycker du om Madonna?
Jag tycker inte så mycket överhuvudtaget om henne. Några av hennes gamla låtar är bra men det är inte riktigt min typ av musik.

FOTO

Ha du en personlig fotograf eller är flera olika som ta foton på dig?
Micke, min älskade fästman, tar mina foton och är jag på resande fot ber jag någon annan ta.

Kan du inte göra ett inlägg om där du tar fotona?
Hur tänkte du då? En guide? Ska höra med Micke om han kan komma med lite tips på vad man ska tänka på om man vill ha den typen av bilder som vi tar men det är nog bäst att vänta till sommaren då vi fotar i studio nu.

Vad har du för kamera?
Vi har en Canon Eos 50D med ett 50 mm 1,8f-objektiv.

Photoshoppar du dina bilder? Typ förstorar/förminskar vissa kroppsdelar eller mixtrar med ljuset osv?
Jag använder Photoshop dagligen för att beskära och ändra storlek på bilderna (känns onödigt att ladda upp dem i full storlek) samt för att sätta på skärpa/oskärpa och fixa till smådetaljer (vi har liten studio så i bland kommer vanliga golvet med och då "smetar" jag ut det vita så att det ser helt vitt ut). Ljusmässigt behöver jag nästan aldrig ändra något när vi tar inomhus eftersom vi har så bra blixtar. Tar vi utomhus kan jag i bland leka med bakgrundsljuset så att det blir ljusare så att jag "poppar" (nivåer/levels i PS) men oftast  tar Micke så pass bra bilder att det inte behövs. Jag har tur som har en kille som gillar foto och är genuint duktig på det! 

Hur lyckas du få alla outfitbilder att se exakt likadana ut? Kläderna är ju annorlunda på varje bild men posen, platsen du står på, håret etc. är i princip alltid precis likadant. Anstränger du dig mycket när du tar bilderna för att få det så?
Haha nej jag skulle få anstränga mig betydligt mer för att få till en annan pose så det är därför jag alltid står likadant. Jag är SÄMST på att posa och därför har jag hittat en pose som känns bra och den kör jag på. Sedan får folk klaga hur mycket de vill men jag är ingen modell och jag vill bara visa mina outfits, vill man ha mer variation på poserna finns det 100-tals andra bloggare som är superduktiga på det :).

KÄRLEK

Hvor lenge har du vært sammen med kjæresten din?
Vi firar tio år i juni när vi är i Paris så då ska det lyxas!

Om de inte är för personligt hade det varit kul om du ville berätta om dig och Micke, hur ni hittade ihop?
Det kan du läsa om i tidigare frågestund, här :).

Vill du ha barn? Isåfall, hur många?
Ja jag vill ha barn och får vi bar kommer jag att vara världens lyckligaste. Antal spelar ingen roll, jag blir glad bara vi får ett!

Vad letar du efter hos killar?
Jag letar inget för jag hittade rätt för 10 år sedan ;).

Vilka sorts killar skulle du aldrig gå ut med?
Ingen annan än Micke ;).

JOBB & PLUGG

Hvor lenge skal du studere/hva skal du bli?
Planen är väl att försöka börja jobba till hösten men det är nästan omöjligt att få jobb med det jag vill jobba med (kommunikation, marknadsföring & PR) i den här staden så vi får se vad som händer. Jag hoppas/önskar att något företag här kunde se all min potential och ge mig en chans trots att jag inte läst på Berghs i Stockholm.

Visst är du student? Vad pluggar du?
Yes! Jag pluggar svensk formgivning på distans för tillfället.

Vad jobbar du med?
Jag pluggar heltid, driver blogg (måste räkna den som jobb då jag tjänar pengar på den och lägger ner så otorligt mycket tid) plus jobbar extra för Halens.se.

Jag undrar om inte du kan förklara lite mer exakt vad du jobbar med? Hur ser en vanligt jobbdag ut för dig?
Jag pluggar på distans för tillfället så jag ser på föreläsningar online, läser mycket och skriver hemtentor. Jobbmässigt så ser mina veckor väldigt olika ut eftersom jag kan ha superlite jobb en vecka och mycket en annan.

Hur hoppas du ditt liv ser ut om fem år?
Om fem år hoppas jag innerligt att jag hittat ett jobb på ett företag som verkligen tror på mig och där jag får jobba med såväl kommunikation (det jag är utbildad inom) samt mode/styling. Jag hoppas även att det kanske finns en liten "minianna" eller minimicke" som ärvt mitt driv och Mickes lugn ;). Så jobb och barn är väl det som står näst på tur i mitt liv, plus en hel del resande och personlig utveckling!

Hur får du ekonomin att gå ihop med ditt intresse för kläder? För även om man inte köper dyra plagg så måste det bli en hel del pengar du lägger på kläder? Har du tips till en fattig student ?
Jag shoppar för ca: 1500 per månad och eftersom jag i princip aldrig går ut och festar nu för tiden, lånar de flesta skolböckerna på bibblan och nästan aldrig äter ute så har jag råd med det. Men jag är ju priviligerad tack vare bloggen och får extremt mycket saker hemskickade till mig som jag absolut inte hade haft råd att köpa själv. Mina bästa spartips är dock inte att starta en blogg utan att dra ner på utgångar om man är ute och festar ofta, alltid ha med sig egen mat och mellanmål till skolan och att använda skolbiblioteket i stället för att köpa dyra böcker. Det gör inte att man blir rik men man sparar några viktiga hundralappar som kan vara roliga att spara, lägga på resor eller kanske kläder om det är ett intresse.

Vad gick du för gymnasium?
Jag gick teater men hoppade av under andra året så jag läste upp alla ämnen på Komvux i efterhand.

Har du varit modell? 
Nej jag har aldrig jobbat som modell men jag har blivit plåtad för Halens.se men då som bloggare, inte modell. 

Skulle du kunna tänka dig att skriva en bok?
Jag älskar att skriva men är nog mer av en novellskrivare då jag hela tiden kommer på idéer och vill börja på nya projekt hela tiden. Men i framtiden, när jag förhoppningsvis har lugnat ner mig, kanske jag gör det för min egen skull. 

RESOR

Do you want to visit Poland some day?
Yeah I would love that! I love to travel and Poland has some places I wanna visit before I die (like Auschwitz).

Drömresmål?
Mina drömresemål just nu är Ryssland (gärna Moskva och St Petersburg), Australien, Namibia (har vänner där som jag inte träffat på ca: 18 år), Irland, bilresa genom Englands landsbygd och San Fransisco.

HEM & INREDNING

Vad är din favoritdetalj i hemmet?
Jag har några favoriter hemma och det är min gigantiska drömfångare som jag köpte i Turkiet förra sommaren, en keramikmask som mamma gjort och ett sideboard i orientalisk stil som passar perfekt att ha ljus på.

Hur ser ditt dröhem ut?
Jag har två drömhem och det ena är en lägenhet i stan på två våningar men den obligatoriska snurrtrappan, snedtak o.s.v. (väldigt förutsägbart men ack så fint). Det andra drömhemmet är ett stort hus på landet som inte alls behöver vara perfekt bara det är rymligt, har långt till närmsta granne och en stor gård med en vacker blomsteräng. Om jag måste välja ett av alternativen blir det ganska otippst alternativ nummer två. Jag har nämligen börjat få en dragning till naturen och lugnet de senaste två åren och skulle nog trivas som handen i handsken på landet.
Kategorier: Q/A 57

Kommentarer:
#1: Rebecca
2012-03-07 @ 13:40:00

Åh herrejösses måste tagit timmar att svara på! Men jättekul att läsa :)

#2: Lova
2012-03-07 @ 13:43:04

Hej! Jag glömde att ställa min fråga i frågestunden, så jag hoppas att det är okej att jag frågar här istället :)

Hur gör du dina "rörliga" bilder, de som växlar mellan tre olika bilder? Det är supersnyggt!

Vill också passa på att säga att din blogg är grymt bra!



Tacksam för svar, kram :)

#3: ANNAWII ♥
2012-03-07 @ 13:43:49

Rebecca haha tog ju typ 4 veckor haha ;). Och när allt var klart hade jag fått in en massa konstiga koder som jag fick sitta och ta bort för hand, var ganska nära på att radera allt men har ni lagt ner tid på frågor förtjänar ni svar!!



Kram

#4: ANNAWII ♥
2012-03-07 @ 13:44:37

Lova Tack sötis! Jag har faktiskt gjort en guide under kategorin "HOW TO" så kika där! Kram

#5: izza
2012-03-07 @ 14:52:47

hur sjutton har jag missat frågestunden?

jag läser ju din blogg dagligen, jag måste vara blind för att jag inte sett det inlägget

#6: ANNAWII ♥
2012-03-07 @ 15:21:30

Izza hihi det var ett tag sedan men jag har haft så sjukt mkt (plus att exakt strulade med detta inlägg) så det tog sin stund. Jag kan självklart lägga till frågor i detta inlägg! Kram

#7: Rebecka Berg
2012-03-07 @ 15:59:13

Vilka fina bilder du har på din blogg :)

#8: L I N D A
2012-03-07 @ 16:07:07

gud vad du är vacker..

allt bra?

#9: emmi
2012-03-07 @ 16:14:31

Många roliga frågor och svar! Superkul att läsa raring. Ville också säga att jag skickat ett mail till dig!

Kram

#10: Vendela
2012-03-07 @ 16:30:54

Superfin blogg!

#11: Linda
2012-03-07 @ 16:31:56

Du verkar vara en sån härlig person! Tusen tack för alla de intressanta svaren, vilket jobb du måste ha lagt ner på dem. Kram <3

#12: Milla
2012-03-07 @ 18:21:07

Ojoj vilken läsning :) tack

#13: hanna - foto-personligt-
2012-03-07 @ 18:36:33

Älskar din blogg! :D

#14: ANNAWII ♥
2012-03-07 @ 19:26:46

Rebecka Tack rara!!

#15: ANNAWII ♥
2012-03-07 @ 19:27:01

L I N D A Tusen tack!!

#16: ANNAWII ♥
2012-03-07 @ 19:27:53

Emmi Kul att du gillade svaren! Har svarat på det :). Kram

#17: ANNAWII ♥
2012-03-07 @ 19:28:28

Vendela Tack rara!

#18: ANNAWII ♥
2012-03-07 @ 19:29:42

Linda men vad kul att höra att det uppskattas! Jag la ner ganska mkt tid men de tär ni värda! Kul att få alla frågor samlade i ett inlägg!! Kram

#19: ANNAWII ♥
2012-03-07 @ 19:29:54

Milla kram!

#20: ANNAWII ♥
2012-03-07 @ 19:30:11

Hanna Tack rara!!

#21: Beebree
2012-03-07 @ 21:36:11

Gud vilka härliga frågor och underbara svar! Riktigt roligt att läsa. :) Jag älskar dina prickiga strumpisar, jag kan knappt vänta på bättre väder så jag kan inviga mina. Såg att det finns kvar några på rean här i Göteborg för ynka 50kr!

#22: ANNAWII ♥
2012-03-07 @ 21:37:37

Beebree men vad kul att höra! Om du ahr vägarna förbi där och har lust får du mer än gärna köpa på dig några par åt mig så för jag över pengar för dem, frakt och en slant som tack för hjälpen! Kram

#23: FRIDABLOGGAR.SE
2012-03-07 @ 21:46:56

Kul att läsa mer om dig gumman! Din blogg är superbra, välarbetad in i minsta detalj! :) Kramis

#24: INGRIDWENELL.SE - Mode Stil Färg Inspiration
2012-03-07 @ 22:40:17

himla kul läsning :)

#25: Hanna - Mode, smycken och min vardag
2012-03-08 @ 05:21:31

Kul att få läsa lite mer om dig. :-)

#26: Laura Michaela
2012-03-08 @ 07:45:54

Oh herregud så mycket frågor. Starkt jobbat att svara på så många och verkligen lägga ner den tiden till dina nyfikna läsare :)

#27: ANNA
2012-03-08 @ 08:38:10

Alltid roligt att lära känna ens favoritbloggare bättre! :-)

#28: Malin
2012-03-08 @ 10:35:15

bilden där du sitter på en mur- det måste väl ändå vara i Side/Turkiet ? Kanske besökte du "Marias butik" då? Jag arbetade där sommaren 2010 !

#29: jasmin
2012-03-08 @ 11:16:24

Mysig blogg

#30: Anonym
2012-03-08 @ 13:08:24

Hej! Vem har gjort din fina header? =)

#31: Tess
2012-03-08 @ 13:54:00

Blir glad när du skriver som du gör om vikt. Huvudsaken är att man är hälsosam och mår bra. Vikten spelar ingen roll. Muskler väger de också :-)



Gillar också att du säger att fokus i en blogg ska ligga på inläggen. Håller helt med! En blogg kan se hur snygg ut som helst, men är inläggen inte intressanta, engagerande och/eller roliga så stannar man inte ändå. Jag har en "liten" blogg med runt 100 unika besökare varje dag. Gör bloggen för min skull, men feedbacken, frågorna, kommentarerna o.s.v. man kan få är det som gör att jag publicerar för annars skulle jag lika gärna kunna skriva vanlig dagbok. Det gör mig nyfiken på vad som lockar folk, vad de gillar att läsa i en blogg så idag har jag ett inlägg där jag ställer den frågan. Hoppas jag får många svar! :-)

#32: Linda
2012-03-08 @ 15:16:30

Hej!

Kom in på din blogg nyss via förstasidan på blogg.se. Har inte läst innan men kommer börja nu :) Läste i frågestunden om prickiga strumpbyxor, nu vet jag ju inte hur dina ser ut men tänkte ändå tipsa om Åhléns och H&M, de har strumpyxor både med stora och små prickar. Strumpis.se kom jag in på häromdagen när jag letade, de har också. Iaf stora :) Hoppas det är rätt typ av prickar du vill ha :)

#33: mimmi
2012-03-08 @ 15:21:07

Vad kul att få lära känna dina egenskaper ! Brukar titta in på din blogg då och då :)

#34: Karin
2012-03-08 @ 19:11:14

Vad kul, nu vet jag mer om dig!!

#35: Angelica Leptin
2012-03-09 @ 02:24:34

Du det var inte lite text, tack för att du la in bilder ibland bra att vila ögonen ibland...Tack för läsningen! :)

#36: ANNAWII ♥
2012-03-09 @ 07:00:03

Frida Detsamma finis, älskar din blogg! Kram

#37: ANNAWII ♥
2012-03-09 @ 07:00:16

INGRIDWENELL.SE vad kul att höra gumman! Kram

#38: ANNAWII ♥
2012-03-09 @ 07:00:45

Hanna Kul att du tycker det raring!

#39: ANNAWII ♥
2012-03-09 @ 07:01:00

Laura Michaela vad kul att det uppskattas finaste!! Kram

#40: ANNAWII ♥
2012-03-09 @ 07:01:40

Anna Åh vad kul att höra att du gilalde det finis! Stor kram

#41: ANNAWII ♥
2012-03-09 @ 07:02:05

Malin Japps det är det! Jag vet faktiskt inte, vart låg den? Kram

#42: ANNAWII ♥
2012-03-09 @ 07:02:34

*http://thecherries.se* Hej! Smäm.se :)

#43: ANNAWII ♥
2012-03-09 @ 07:05:19

Tess Ja det känns bara onödigt att vara fixerad vid vikt och man ska aldrig jämföra sig! Vi är alla byggda olika så det viktiga är att ens kropp mår bra!



Och ja, det viktigaste är ju att man har något som gör ens blogg speciell. Stor kram

#44: ANNAWII ♥
2012-03-09 @ 07:05:57

Linda Välkommen hit finis! Kul att höra att du verkar gilla bloggen!



Superbra tips! Kram

#45: ANNAWII ♥
2012-03-09 @ 07:06:20

Mimmi Kul att det uppskattas! Kram

#46: ANNAWII ♥
2012-03-09 @ 07:06:31

Karin hihi :)

#47: ANNAWII ♥
2012-03-09 @ 07:07:24

Angelica Leptin haha I know, hade tänkt att dela upp den men jag tänkte att alla förtjänade att få sina svar samtidigt :). kram

#48: ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!
2012-03-09 @ 15:29:31

Åh vilket underbart inlägg! Superkul att läsa alla svaren :)

#49: Fantasy Realm ~ Välkommen till min fantasyvärld
2012-03-09 @ 15:43:50

Fin blogg :)

#50: Dandelion Sundberg
2012-03-10 @ 05:08:35

Hej Anna!

Jag måste börja med att säga att jag verkligen älskar din blogg och dina bilder. Det är kul att du har lite samma stil som mig på kläder, skor, accessoar och smycken.

Jag vet varför du inte kan hitta dina strumpbyxor med prickar på Kapphal nått mer, iaf i min stad; Piteå, hade dom rea på bla dessa strumpbyxor för 30 kr för några veckor sen då jag var in så kan tänka mig att de är rea på dom i hela sverige då om du inte hittar dom själv heller.



Bless!

Dandelion

#51: ANNAWII ♥
2012-03-10 @ 08:04:02

Adaras Kul att du gillar det! Kram

#52: ANNAWII ♥
2012-03-10 @ 08:04:23

Fantasy Realm Tack rara!

#53: ANNAWII ♥
2012-03-10 @ 08:07:07

Dandelion Sundberg hej finis! Tusen tack! Jo jag vet, de har reats ut hela vintern men jag tänkte om de finns kvar någonstans :). Kram

#54: Hanna
2012-03-11 @ 10:30:41

Hur länge var du sjuk i ätstörningegn och vilken hade du?

kram

#55: Henric
2012-03-11 @ 17:06:36

George Harrison <3

#56: ANNAWII ♥
2012-03-11 @ 19:24:45

Hanna Jag hade anorexia och det tog ca: 3 år innan jag var helt frisk. Kram

#57: ANNAWII ♥
2012-03-11 @ 19:26:17

Henric :)

Min profilbild

Kontakt samarbeten: annawiiblog@gmail.com »

bloglovin

Arkiv

2024:

01 02 03 04

2023:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2022:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2021:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2020:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2019:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2018:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2017:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2016:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2015:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2014:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2013:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2012:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2011:

02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
RSS 2.0