Powered by Jasper Roberts - Blog

ANSWEARS TO YOUR QUESTIONS

2011-12-05 @ 13:10:00
MODE & STIL

Hur "vågar" man att ha på sig utstickade kläder?
Jag tror att det handlar väldigt mycket om att vara trygg i sig själv och i sin stil och inte bara klä sig i saker för att de är mode eller för att sticka ut. Gör man det kan man nog bli lite osäker eftersom man snarare klär sig för att imponera/chockera andra, snarare än att gå efter sin egen smak. Själv klär jag mig första och främst för min egen skull och det gör att jag har en trygghet i min stil. Jag kan stå för allt jag sätter på mig och har någon åsikter kring det vet jag ju själv att åtminstone jag gillar det. Så mitt tips är alltså att försöka hitta din egen stil och våga gå utanför vad modetidningarna och "modeoraklen" säger!

Tycker du att väldigt urringande plagg är fint eller smaklöst?
Det beror på urringning, plagg och personen det sitter på. För mig är helheten a och o så har man en ordentlig urringning tycker jag att man ska välja en klänning/topp som är ganska enkel i övrigt för då kan det blifantastiskt vackert och smakfullt! Dock tycker jag att djupa ryggar och sidor är betydligt vackrare och mer lättmatchade än en urringning vid bysten men det kan ju bero på att jag inte har så byst att jobba med ;).

Vad för ringar gillar du? Vilka dubbelringar tycker du är snyggt? Varför har du mest ringar på fingrarna och inte dubbelringar på handen? Vilken etno ring har du om du har? Vad är det för skillnad på etno o boho ringar? Vad tycker du om trefinger ringar? Vilken hemsida kommer mesta av dina ringar ifrån? Hur tänker du när du ska beställa/köpa ringar? Hur machar du silver/guld ringar med vad för kläder? Hur vet du vilken storlek på ringar du ska ha när du beställer ringar? Köper du för att köpa eller köper du ringar som du vill ha?
Många ringfrågor här! Jag gillar främst guldringar i lite maffigare modeller som gärna har några speciella detaljer med bohemisk "touch". När det kommer till dubbelringar och trefingersringar är det inte riktigt min grej men det kan vara superfint på andra, dock känner jag ingen som är så smal att den kan ha ringar på handleden, låter ju hemskt! Jag har inte så många etnomönstrade ringar men jag har en avlång favorit från Bohemian Luxury. Etnoringar har ju någon slags etnomönster och "boho""-ringar kan jag inte riktigt definiera, kanske ringar med en bohemisk känsla? Jag ahr smycken från alla möjliga ställen men eftersom jag var med och startade upp Bohemian Luxury kommer många ringar därifrån. Det jag tänker på när jag ska beställa ringar är att det ska vaa ringar jag älskar och självklart passa min ringstorlek (de får gärna vara ställbara så att jag kan bära dem på olika fingrar). Om du vill se hur jag matchar mina smycken kan du spana in under OUTFIT-kategorin här i bloggen eftersom jag bär smycken dagligen. 

Vad tycker du om för halsband? Vad gillar du för halsband att ha på dej? Halsband eller armband? vad för örhängen andvänder du? 
Jag gillar främst långa halsband med lite bohemisk känsla, som drömfångarhalsband och halsband med fjädrar/snäckor/stenar. Om jag måste välja blir det helt kalrt armband eftersom armband och ringar ligger mig närmast och jag använder inte örhängen.

Vad för stil har du?
En ganska söt, romantisk stil med bohemiska influenser.

Hur många väskor har du hemma?
Jag vet faktiskt inte men säkert över 20.

Har du ångrat nått när du har köpt nått?
Ja det har jag självklart gjort, men det blir färre felköp nu när jag verkligen hittat min stil.

När började du bli intresserad för mode och kläder osv?
Jag har alltid varit smått besatt av accessoarer och skor (sedan 3-4 års ålder) men det är väl först de senaste 7 åren jag börjat tänka mer på helheten och inte bara snöat in mig på detaljer.

Och hur många par Jeffrey campbell skor har du?
Jag ahr 6 par Jeffreys ;).

Where did you buy your Jeffrey Campbell's shoes ?
My Jeffreys are from different places: Henrykole.se, Dopedeluxe.dk, Eilatan.com and Ebay.com

Var handlar du helst?

Det måste nog vara H&M och Nelly.com.

What is your favorite brand in shoes,makeup,clothes everything?
Shoes - jeffrey Campbell (no shit ;), make up- E.L.F., clothes - H&M if I have to be realistic and Haute hippie if I can dream away for a while.

Vad tycker du om pälsindustrin? Ser du någon skillnad på päls och skinn. varför? Varför inte?
Jag tycker att pälsindustrin är förskräcklig och skulle därmed aldrig sätta på mig en päls. När det kommer till skinn har jag hittills ansett att det är en viss skillnad eftersom jag ätit kött. Oftast används ju både köttet och skinnet medan man med päls oftast inte tar tillvara på köttet utan dödar det enbart på grund av pälsen. Dock har jag insett att det argumentet inte håller då köttindustrin i många fall är minst lika hemsk som pälsindustrin och därför försöker jag att välja fuskskinn framför äkta skinn. Självklart har jag skinnprodukter i min garderob men jag blir allt mer noga med åren och efter nyår, då jag går över till en helt vegetarisk kost, kommer jag att bli ännu mer noggrann med just detta. Men jag är inte perfekt och jag vet att jag skulle kunna göra så mycket mer men mottot "Alla kan inte göra allt, men alla kan göra något" tycker jag är rätt bra. 

SKÖNHET

Hur noppar du ögonbrynen?
Jag noppar mina bryn med en pincett från H&M och försöker att vara väldigt försiktig då jag håller på att spara ut till mina drömamrs bryn - Ashley Olsens!

Målar du tånaglarna?
Ja jag gör faktiskt det, året runt.

Hur sköter du ditt hår så att det håller sig långt och fint?
Haha jag sköter det inte alls utan misshandlar det dagligen, använder inte balsam, lockar det dagligen och tuperar det. Jag är hemsk!

Which makeup do you use, on daily bases?
Foundation under my eyes and around the nose, a transparent powder, eyebrow shadow, a light eyeshadow, a pink blush, mascara and a coral lipstick.

SKOLA/JOBB

Jag undrar om du slutat plugga? Har du tagit examen eller har du ett uppehåll?
Jag pluggar Grafisk produktion vid Umeå universitet som är en heltidskurs på 30 poäng för tillfället så nej, jag har inte slutat plugga. Däremot läser jag inte MKV-programmet längre men har planer på att skriva C-uppsats i MKV inom två år så att jag får min kandidatexamen.

Vad gjorde du innan du började plugga?
Jag har haft x antal jobb som t.ex. städerska, jobb som modeskribent på en lokaltidning, telefonförsäljare (jisses vad jag INTE var gjord för det jobbet ;) m.m.

Vad vill du jobba som?
Jag har säkert 100 olika jobbdrömmar men just nu lockar stylistjobbet väldigt mycket!

BLOGGEN

Jag undrar hur du orkar och har tid att blogga så mycket samt svara på alla kommentarer?

Bloggen är min hobby och jag tycker att det är fantastiskt roligt att blogga och att försöka inspirera både er läsare samt mig själv. När det kommer till att svara på kommentarer så tar det väldigt mycket tid men för mig är det viktigt att göra det. Jag vill ha en tvåvägskommunikation i bloggen och jag vet själv hur tråkigt det är att kommentera hos dem som aldrig svarar. Då tröttnar man till slut och orkar inte kommentera.

Hur länge har du bloggat?
I snart 7 år!

Kommer du flytta bloggen till ett eget domän?
Ja det lär jag nog göra i framtiden, fats jag kommer att fortsätta använda mig av Blogg.se:s bloggverktyg.

Förr var din blogg en salig blandning; mat, inredning, outfits på Micke, bilder från utekvällar, personliga funderingar mm. Nu uppfattar jag din blogg mer som en renodlad modeblogg. Var det ett medvetet val? Vad fick dig att göra det?
Ja det var definitivt ett medvetet val eftersom jag kände att det blev för mkt att blogga om så många saker. Nu kan jag nischa mig och ha bloggen som en hobby, inte som en blogg för mina memoarer där precis allt ska dokumenteras. Dessutom märker jag att det de flesta läsare vill ha är just modebiten, när jag skriver personliga inlägg får jag väldigt lite respons och då känns det roligare att vara mer personlig med mina vänner samt på twitter och ha bloggen mer åt modehållet.

FOTO

Vad har du för fotoutrustning (kamera, objektiv osv)? Tips för bra inomhusbilder om man inte har en egen "studio" som du har?

Vi har en Canon EOS 50D och använder till största del ett Canon EF 50mm 1,8f-objektiv. Jag har tyvärr inga bra tips på det eftersom vi köpte studion just för att få till bra inomhusbilder. Men ljus är ju a och o så ta bilderna mitt på dagen och gärna i ett vitt rum med mycket ljusinläpp.

Jag är väldigt nyfiken på hur du redigerar dina bilder? Om du nu gör det, har för mig att jag läst tidigare att du inte direkt gör det. Men de är så himla ljusa och fina! Så jag är väldigt nyfiken på hur man skulle kunna få till nåt liknande själv ;)
Jag redigerar aldrig ljuset i våra studiobilder utan ljuset ser så ut. Om du också vill ha så ljusa bilder rekommenderar jag dig att köpa två studioblixtar med två stora softboxar till för då är det nästan omöjligt att inte få till en fin bild!

HÄLSA

Hur ser dina rutiner och ditt tänk ut kring morgonpromenader? Hur klär du dig när du ska ut och powerwalka? Hur gör du med frukosten- äter du före eller efteråt?
Jag går en promenad varje dag och kan jag går jag helst på morgonen eftersom jag är så frusen och vill ha i gång kroppen och blodcirkulationen. Men det går ju inte alltid så i bland går jag mitt på dagen eller kvällen, jag vill inte att min motion ska styra mitt liv utan den får anpassa sig efter mitt liv. Jag powerwalkar inte utan går normala promenader och då klär jag mig efter vädret. Jag är kanske världens mest frusna människa så just nu lånar jag Mickes dunparkas från Fjällräven och har jeans och gympaskor till det men i vinter får så klart även täckbyxorna åka på. Frukosten äter jag oftast före promenaden eftersom jag brukar behöva få i mig något direkt jag vaknar men det händer att jag äter den efteråt också. Allt beror ju på hur dagsformen är och är jag hungrig skulle jag aldrig gå ut och gå "bara för att".

Jag undrar hur du äter och motionerar/tränar en vanlig dag? Hur tänker du om mat/hälsa/träning?
Jag tränar inget men går en promenad på 30 minuter varje dag och det håller kroppen i hyfsad form. När det kommer till mat äter jag nästan helt vegetariskt (blir helvegetarian efter jul) och jag försöker att äta bra. Dock går det inte så bra då jag älskar mackor och faktiskt kan leva på det utan att tröttna. Nu har jag dock försökt göra en kraftansträngning så jag hoppas att jag får ordning på maten för jag vill verkligen ha en sund kropp inifrån och ut och det får man inte om man lever på mackor, choklad och yoghurt ;).

INREDNING

How does your house look like?
I live in an appartment with three rooms, a kitchen, a toilelt and a small walk in closet. It is in an old hpouse so it is pretty charming with stone floors in some rooms and big, light rooms. You can see some photos of it here.

PERSONLIGT

Gillar du djur? Om du skulle ha ett husdjur hemma vad skulle du ha då?
Jag älskar djur och särskilt katter eftersom vi alltid hade katt när jag var liten. I dagsläget har vi inget husdjur eftersom Micke är lite allegisk men vi är sugna på en allergivänlig katt då både jag och Micke älskar katter. Till dess har jag som tur är mamma och pappas lilla sötnos iris som känns som min egen lilla katt.

Vad har du för ovanor?
Jag har många ovanor/brister som att dricka på tok för mycket pepsi max, prata lite för mycket, vara lat m.m.

Vad för maträtter äter du inte?
Just nu är jag ju på väg att bli vegetarian så helst inget med kött. I övrigt kan jag nog testa det mest!

Vad för dricka tycker du inte om?
Typ ingen dricka förutom Pepsi max och Vitamin Wells kolsyrade vatten ;).

Vad ska du göra nästa år som du inte ha gjort i år?
Resa till Chicago och Paris, söka jobb på allvar m.m.

Vilken årstid tycker du bäst om?
Sommar, sommar, sommar!

KÄRLEK

How does your boyfriend look like?
He looks lika a bad boy with his long brown hair but he is the sweetest boy I ever met and his green eyes are so kind!

Din kille några ovanor?
De vill han nog inte att jag skriver ut, tror inte det skulel vara så uppskattat!

Hur länge har du o din kille varit ihop?
I snart tio år!

Hvordan traff du og kjæresten din hverandre?
För att göra en lång historia kort - vi lärde känna varandra på internet men bestämde aldrig någon träff eftersom vi båda var blyga och osäkra. Men slumpen/ödet/whatever ville tydligen att det skulle bli vi så vi stötte ihop en sen sommarnatt i östersund och det var kärlek vid första ögonkastet. Sedan dess har det varit vi och det känns helt fantastiskt!

När vill du gift dej?
Jag vet inte om jag vill gifta mig ;).

Har ni, du och Micke planer på att skaffa barn?
Om vi kan få barn är det helt fantastiskt men det är nog inget vi kommer att planera. Det blir som det blir!

Hur många barn skulle du vilja ha?
Om vi kan få ett barn är jag superglad och jag är ju själv ensambarn så det räcker gott och nog för mig.

Tusen tack till alla er som ställt frågor!!
Kategorier: Q/A 19

Kommentarer:
#1: Camilla
2011-12-05 @ 13:38:42

Vad roligt att få reda på lite mer "personliga" saker om dig :) Jag är ju ny på din blogg så det här uppskattas jättemycket! Kram

#2: RC
2011-12-05 @ 13:48:33

Hej, det är så att jag har en inspirations blogg där jag lägger in stilar och annat som jag blir inspirerad av. Jag tycker att din blogg är väldigt inspirerande och du har väldigt fin stil, därför la jag in ett inlägg om dig på min blogg. Jag hoppas detta är okej. Om det i värsta fall inte är okej så är det bara att lämna ett meddelande så tar jag bort inlägget. kram Rebecca

#3: Desslikes.com / High Heels Gives You A Better View.
2011-12-05 @ 13:53:26

Superkul att få veta lite mer om dig :)

#4: FASHBERRIES
2011-12-05 @ 14:06:19

Wow this post is great definately gives an oppurtunity to know alittle about you :) Gorgeous as always with that amazing hair.

#5: CrasyK
2011-12-05 @ 14:34:02

Älskar ugglan, är det ett armband? kram

#6: anna
2011-12-05 @ 15:38:47

bra svar på frågorna och kul att du har det bloggnamnet som ja tänkte ha som du hade tagit men nu har jag ingen blogg o vill inte ha

#7: emmi
2011-12-05 @ 18:32:15

missade (självklart) att ställa frågor till dig men jättespännande att läsa! undrar lite varför ELF är så bra? Har aldrig använt men varit nära på beställa hur många gånger som helst :)

Och super fin bild på dig och killen.

kram!

#8: Alexandra
2011-12-05 @ 21:35:29

Kul att få lära "känna" dig lite mer!

#9: Lorena
2011-12-05 @ 22:31:46

jag har ett tips på hur man tar snygga bilder inomhus utan studio! Investera i en extern blixt, mitt bästa köp nånsin, blir jättebra bilder även om det är mörkt ute :)

#10: ANNAWII ♥
2011-12-06 @ 06:43:21

Camilla Vad kul att de tuppskattas! Kram

#11: ANNAWII ♥
2011-12-06 @ 06:44:10

RC Klart det är okay, bara kul!! Kram

#12: ANNAWII ♥
2011-12-06 @ 06:44:57

Desslikes :)

#13: ANNAWII ♥
2011-12-06 @ 06:46:15

FASHBERRIES I'm so glad u liked it dear!

#14: ANNAWII ♥
2011-12-06 @ 06:46:54

CrasyK Tackar! Ja det är det :)

#15: ANNAWII ♥
2011-12-06 @ 06:48:43

anna Ja jag tjingade det för ett bra tag sen, t.o.m. innan Nintendo wii kom hihi :). Kram

#16: ANNAWII ♥
2011-12-06 @ 06:52:37

emmi Jag gillar E.L.F. för att det är billigt, produkterna är bra och de är inte testade på djur :). Kram

#17: ANNAWII ♥
2011-12-06 @ 06:53:25

Alexandra Kul att du tycker det finis :)

#18: ANNAWII ♥
2011-12-06 @ 06:54:04

Lorena Bra tips! Vi har en sådan också men vi fick inte riktigt till outfitbilderna med den, men porträtt blir superfina!! Kram

#19: Marisol
2012-02-06 @ 21:21:52

Is it rude to ask how tall are you? and your weight? or an aprox. :)

Min profilbild

Kontakt samarbeten: annawiiblog@gmail.com »

bloglovin

Arkiv

2024:

01 02 03 04

2023:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2022:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2021:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2020:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2019:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2018:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2017:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2016:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2015:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2014:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2013:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2012:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2011:

02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
RSS 2.0