Powered by Jasper Roberts - Blog

Q & A - THE ANSWERS

2012-07-24 @ 13:08:00
KLÄDER, MODE & STYLINGVad är ditt bästa tips för någon som är lite rädd för accessoarer men ändå tycker att det är väldans fint? Hur vågar man och hur ska man matcha på bästa sätt?
Mitt bästa tips är nog att vara sann mot sig själv och inte tänka så mycket på vad andra ska tycka och tänka. Om du gillar accessoarer tycker jag helt enkelt att du ska bära dem! Känns det jobbigt att bära många samtidigt kan du ju alltid börja med några få och sedan testa dig fram för att se vad du trivs bäst i. När det kommer till matchning kan man göra lite som man vill men jag gillar att antingen köra på väldigt matchat eller missmatcha så att det skapar roliga effekter. Sedan kan det ju vara bra att ha i bakhuvudet att accessoarer är till för att förstärka känslan i din outfit och förgylla den, inte tvärtom!
Hur tänker du när du sätter ihop en outfit på morgonen? Jag har ofta bråttom till jobbet på mornarna och det slutar alltid med att jag sitter på jobbet och känner mig "tråkigt-klädd" i t-shirt och svarta eller blåa jeans. Jag jobbar på förskola, så kläderna måste vara praktiska, men man vill ju känna sig snygg ändå ;). Jag behöver tips! Hur gör du?
Jag har ju den förmånen att jag pluggar plus jobbar en del med mode så jag behöver oftast inte klä mig praktiskt men vid vissa tillfällen krävs det så klart! Då brukar jag försöka att hålla mig till en enkel bas som till exempel ett par stuprörsjeans och en snygg tröja men jag piffar till det hela med ett par schyssta boots, några smycken samt en snygg jacka/blazer och väska. Det passar in i de flesta sammanhang och tack vare detaljerna kan man göra outfiten personlig trots att den i grund och botten är väldigt enkel.
Vilken är bästa vardags klädsen och bästa fest klädsen för dig? Ta alla årstider
Oj vilken svår men roligt fråga! På våren och sommaren tycker jag att en ultimat vardagsoutfit är något bohemiskt som till exempel en virkad tunika till slitna jeansshorts, ett par boots eller sandaler samt en fransväska. Det är något jag själv trivs otorligt bra i och bär flera gånger i veckan (hamnar dock inte alltid på bild ;). Till fest kan man köra på samma stil men bara byta ut skorna mot klackar och fransväskan mot en clutch plus addera några snygga smycken. Det behövs inte så mycket mer än så! På hösten och vintern bär jag gärna en söt spetsklänning till en snygg tweedjacka eller en 60-talsinspirerad kappa och boots med låg eller hög klack till vardags. Det är enkelt men ändå chict och passar lika bra för skola som för jobb! Till fest brukar jag alltid satsa lite mer på vinterhalvåret så då tycker jag att en paljettklänning och skyhöga klackar passar ypperligt! Det lyser upp vintermörkret och jag känner mig inte så glåmig som jag kan göra under den perioden.
Det BÄSTA köpet någonsin och det bästa köp du har i garderoben nu!
Jag måste vara tråkig och säga mina Chanelglasögon för jag ser så dåligt och utan dem skulle jag inte klara mig! Det bästa köpet i garderoben just nu är nog någon av alla min Chanel-inspirerade jackor för de passar till mer eller mindre allt!
Har du någon person som du inspireras av kläd- och stilmässigt, en inspirationskälla? Eller har du helt enkelt hittat din egna stil utan inspiration av andra?
Jag inspirerades mer av andra människor förut då jag fortfarande inte hittat min stil men i dagsläget får jag inspiration från allt möjligt! En färgkombination ute i naturen, en klädkombination på en främling som jag sedan gör om till min egen stil, musik och så vidare. Men några personer som jag fortfarande kan kika på för att hitta inspiration är Rachel Zoe, Blake Lively och Chiara från "The blonde salad". De vågar sticka ut och har alla tre sin unika stil vilket i sig är en inspiration! 
Jag har sett att du ofta bär toppar med urringning antingen på fram- eller baksidan, undrar då hur det löser det med bh?
Jag är väldigt tunn upptill så jag brukar antingen köra helt utan bh om tyget är lite tjockare eller bara nipple covers om det är ett tunt tyg. Är man dock lite bystigare och behöver lite stöd/lyft kan jag tipsa om Free bra för deras kupor är faktiskt riktigt bra!
DIY & DESIGNKan du förklara hur du satte fast pärlorna, fransarna och snäckorna på din clutch? 
Först sydde jag fast ett fransband som jag köpte på en tygbutik och därefter sydde jag fast pärlbanden längs med fransbandet med stygn på ca: 2 cm avstånd. När det var klart limmade jag fast snäckorna med superlim och de sitter riktigt bra, de sitter t.o.m. kvar efter en utekväll!
Undrar bara om du skulle ha lust att sätta ihop en video lr bildkollageöver hur du gör dina DIY projekt. Och d vore jättekul att se liten "meritlista" över olika grejer du gjort! För allt ser så sjukt fint och välgjort ut! Tänkt på en karriär som designer? I would so buy it!
Vad gullig du är! Det är lite svårt att sätta ihop en video eftersom det tar sådan tid att filma men däremot kan jag bli bättre på att göra små guider med steg för steg hur man går tillväga. En av mina drömmar är faktiskt att designa egna accessoarer eftersom det är det jag är bäst på inom mode/styling så kanske det kommer i framtiden. Who knows? 
HÅR & HÅRPRODUKTERVilka hårprodukter använder du? Någon favorit som du rekommenderar?
Jag varierar mig ganska mycket eftersom jag får väldigt mycket hårprodukter skickade till mig men några favoriter är Toni & guys torrschampo, Aussies volymschampo, Sachajuans silverschampo, Kérastases cristallistebalsam och Proffs hårspray. Det är bra produkter som verkligen fungerar för mitt hår!
RESOR & DRÖMRESORDrömresmål?
Jag är smått resebesatt så jag har många drömresor! Som Moskva, Tyskland, biltur genom USA, Australien, Sydafrika, Namibia, biltur genom England, Irland, Japan, Brasilien och Mexiko. Hur ska jag hinna allt? Dock har jag ju faktiskt snart hunnit med tre utlandsresor bara i år och kan jag blir det en fjärde i höst så jag är effktiv haha ;).
SHOPPING & SPONSRINGHur får du sponsorer till din blogg? Alla tävlingar? Alla gåvor?
I 99 fall av 100 kontaktar de mig eftersom de tycker att jag har en fin och trovärdig blogg. Dock nappar jag inte på mer än 20 % av de erbjudande jag får eftersom samarbetet ska kännas bra för mig och jag måste känna att de har produkter som passar mig och min stil.
Jag har undrat jättelänge över dina "köp" från romwe eller andra utländska sidor, kostar inte det jättemycket med frakt osv? Och man betalar väl inte i svenska kronor?
På Romwe tillkommer varken fraktkostnad eller tullavgift (jag har både fått och köpt saker själv och aldrig behövt betalat någon av dem). Man ska dock vara medveten om att tullavgift kan tillkomma när man handlar fårn länder som inte ligger inom EU så lägg på 25% på slutsumman (inklusive frakt) och se om du tycker att köpet är värt det innan du klickar hem något!
Vilka är dina favoritwebbshopar? 
Det är många eftersom jag nästan bara handlar på nätet men okej - Romwe.com, Nelly.com, HM.se, Chicwish.com, Asos.com, Ebay.com, Riverisland.com, Inlovewithfashion.com m.fl. Sedan söker jag väldigt mycket på Polyvore.com efter det jag letar efter och då hittar jag oftast nya godbitar med bra utbud!
Kategorier: Q/A 0

Min profilbild

Kontakt samarbeten: annawiiblog@gmail.com »

bloglovin

Arkiv

2024:

01 02 03 04

2023:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2022:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2021:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2020:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2019:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2018:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2017:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2016:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2015:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2014:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2013:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2012:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2011:

02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
RSS 2.0