Powered by Jasper Roberts - Blog

ATT FÖLJA SITT HJÄRTA & SINA EGNA FÖRUTSÄTTNINGAR

2018-02-19 @ 19:45:00
Jag lyssnar mycket på poddar och tycker extra mycket om när det pratas om mod, vikten av att följa sitt eget hjärta och att utgå från sina egna förutsättningar. Det är nämligen så lätt att tro att lycka och framgång är samma för alla när man är mycket på sociala medier och då är det lätt hänt att man tappar bort sig själv. Jag gör det lite då och då och jämför mig med andra som har helt andra förutsättningar än mig. Kvinnor som är 25 utan barn som har helt andra ekonomiska förutsättningar och bor i storstäder. Då är det lätt att känna sig misslyckad och som att jag inte duger som jag är och att det jag gör absolut inte räcker till.
Men så stannar jag upp, tittar på mitt liv och känner efter och så inser jag att jag faktiskt är nöjd. Vi vågade följa våra hjärtan och köpte ett hus på landet som vi trivs otroligt bra i. Vi har en dotter som förgyller våra liv exakt varje dag och vi vågar leva vårt liv som VI vill. Vi är båda lugna och introverta så vi trivs hemma i lugn och ro och det känns så skönt att vi accepterat det och skiter i samhällets krav på att man ska göra saker hela tiden. Vi följer våra hjärtan och gör det VI tycker om i stället för att försöka leva upp till vad normen är och säger.
På ett jobb- bloggplan har jag även insett att det finns en styrka i mitt liv och att jag ska sluta försöka vara som alla andra och lyfta fram det som är unikt med mig. Vi bor inte i en storstadsmiljö där vi kan ha häftiga bakgrunder och så vidare på varje outfitbild men det är okej. Jag kan lyfta fram det vackra i mitt liv och visa att en ganska vanlig mamma ute på landet också kan få ha snygga outfits och ett mode- och inredningsintresse trots att det inte är de senaste trenderna. Visa hur man matchar samma plagg på flera olika vis, hur man kan göra om hemma på ett billigare sätt och att personligt är minst lika bra som trendigt.
Detta känns otroligt skönt för jag har haft lite svårt för att acceptera det de senaste åren men nu börjar jag landa i att jag vill köra min grej fullt ut. Jag vill inspireras av de som vågar gå sin egen väg som till exempel Colorelle, Elsa Billgren och Sandra Beijer och faktiskt följa min egen estetik och känsla. För jag har och har alltid haft känsla för stil, färg och form och har min egen stil som jag gärna vill ska få blomma ut och synas mer här i bloggen. Sen får folk tycka att "Åh varför ska hon ha samma bakgrund jämt" och "Tråkigt med en Chanelpåse med blommor i" men det är okej. Jag har ju kört på detta i så många år, även innan det blev en trend, så det är verkligen något JAG tycker om och vill ha. Jag behöver inte ändra på mig utan i stället ska jag försöka köra ännu mer på det jag gillar och förhoppningsvis kan det inspirera andra till att göra det, oavsett om man har samma stil som mig eller inte.
Sedan vill jag avsluta med att skriva lite om framgång för det är så intressant. I senaste avsnittet av Forni & Hamilton pratade de lite om det ämnet och om att framgång är att välja det liv man själv vill leva och det är viktigt att poängtera. Om man ska mäta sitt liv efter det så tycker jag att jag kommit en otrolig bit på vägen som gått från att jobba på olika jobb jag vantrivdes enormt på och bo mitt i stan där jag kände mig fånge till att nu leva mer som jag vill. Jag har ett jobb med världens mest sympatiska chef som låter mig få blomstra både privat och på jobbet, jag bor mitt ute på landet där jag kan ta promenader utan att möta en kotte och därmed känner jag mig fri, min och Mickes relation är bättre än någonsin och jag har ett barn som jag avgudar. Jag väljer även att spendera väldigt mycket tid med min familj och Cornelia utan att be om ursäkt och jag förstår att det kan sticka i vissas ögon att jag vill ha henne nära mycket trots att hon snart är 1,5 år men det är mitt val. Jag har inget behov av att få "egentid" än och jag vill ha så mycket tid jag kan med henne så jag väljer det för att JAG vill och det är okej. Jag har aldrig och kommer aldrig vara som alla andra och det är också okej, lika väl som det är okej att känna att man passar in i normen och vill leva på det sättet. Det viktiga är att man följer sitt eget hjärta, vågar göra det som känns rätt för en själv och utgår från det. Det är mod för mig och jag hoppas kunna inspirera mer till det framöver här i bloggen!
Hur känner ni kring detta?
Taggar: Bo på landet, Familj, Framgång, Följa sina drömmar, Följa sitt hjärta, Personlig utveckling, Personligt;
Kategorier: PERSONAL 5

Kommentarer:
#1: Maria
2018-02-19 @ 20:42:57

Jag blir varm i hjärtat när jag läser detta! Du är på helt rätt väg, bara du kan bestämma vad som är rätt för dig och ingen kan kritisera dig för det.
Du är en varm, fin och generös tjej med integritet och framåtanda, önskar att jag varit som dig i din ålder. Be aldrig om ursäkt för dig själv – Du är den bästa för dig och din fina familj!
Kärlek!

Svar: Tack bästa du <3
ANNAWII

#2: Citrin
2018-02-20 @ 13:12:38

Detta känner jag igen! Jag har gjort många val som folk har hånat eller tyckt varit idiotiska, men i slutändan vet jag att det är viktigast att hålla fast vid sina egna drömmar och önskemål. Det är ju inte andra som lever ens liv eller hur? ;) När jag bytte yrke för några år sedan fick jag höra av nära vänner att jag var en idiot i princip. Men jag är sååå mycket lyckligare i detta yrke, mår mycket bättre inombords! När jag gjorde slut med min f.d. sambo fick jag också höra från vissa håll att det var dumt och "gräset är inte grönare på andra sidan", men finns ingen jag hellre hade varit med än min nuvarande. Bara grejen att jag väljer (trots att jag inte har barn eller funktionshinder) att arbeta 80% gör vissa helt förvirrade och paffa, och jag har fått helt störda frågor om jag verkligen kan leva på det ekonomiskt o.s.v... Som om någon annan har med mina pengar att göra?! Nej det är verkligen sjukt att folk kastar åsikter omkring sig hejvilt, när det faktiskt inte berör dem ett dugg.
Finns en bild i samhället av vad lycka och framgång är och jag märker mer och mer att jag inte delar den bilden. Jag blir inte alls imponerad av Blondinbellas materiella framgångar, hur hon trycker ner andra genom att skriva att hon är sååå mycket mer lyckad än alla andra 27-åringar o.s.v... Ytligt bara. Tittar hellre på Jonna Jinton som följde sitt hjärta och hittat en djupare lycka och mening i livet.
Kram!

Svar: Vad skönt att fler känner igen sig och att du vågar följa ditt hjärta! Det är så viktigt och på ett sätt visar man sig själv att man duger eftersom man lyssnar på sig själv. Stor kram fina <3
ANNAWII

#3: Carolina cuevas
2018-02-23 @ 20:44:32

Jag är inte heller som alla andra och kommer aldrig att bli.Jag känner mycket väl igen mig i din text.Vi bor också ute på landsbygden och folk har så mycket fördomar för vårat boende val.Det skiter jag fullständig i det är vårat liv och inte deras.

Svar: Vad skönt att du vågar följa ditt hjärta <3
ANNAWII

#4: Ida Jansson
2018-02-23 @ 20:47:02

Jag känner som du. Är så trött på att alla ska följa samma väg och passa in i samma form. Vi är ju alla olika! Det borde uppmuntras att gå sin egen väg och visa att man inte måste leva/göra som alla andra. Följ ditt hjärta 😍

Svar: Ja jag tror det är otroligt viktigt att våga följa sitt hjärta för att bli lycklig och inte följa strömmen (trivs man med strömmen kan man självklart följa den). Stor kram
ANNAWII

#5: Jannike Hempel
2018-02-24 @ 07:39:29

Underbart inlägg!! Jag känner igen mig såå mkt.. Att man hela tiden kämpar för att vara den man är. Trycket av samhället motarbetar ens egna frihet.. Men jag precis som du tänker inte falla. Och därför startade jag min blogg ochså.. För att skriva om just sånt här. Om livet, känslor, själen. Lätta på hjärtat och samtidigt jobba med sig själv. Förhoppningsvis hjälper man någon längs vägen.. ❤️

Svar: Åh tack fina! Jag tror det är så viktigt att våga följa sitt hjärta och att även visa att man inte måste följa normen så bra att du delar med dig <3
ANNAWII

Min profilbild

Kontakt samarbeten: annawiiblog@gmail.com »

bloglovin

Arkiv

2024:

01 02 03

2023:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2022:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2021:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2020:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2019:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2018:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2017:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2016:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2015:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2014:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2013:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2012:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2011:

02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
RSS 2.0